Maxus wprowadza na rynek pierwszego w Europie elektrycznego pick-upa

Rynek pick-upów jest obecnie zdominowany przez tradycyjne, spalinowe silniki, a żaden z producentów nie oferuje w Europie tego typu pojazdów z napędem elektrycznym. Maxus ma to zmienić. Chiński producent ogłosił, że bezemisyjny model eT90 dostępny będzie w salonach od jesieni.

Maxus eT90 to duży, w pełni elektryczny pick-up z pięcioma miejscami, dynamiczną stylistyką i bogatym wyposażeniem. Akumulator ma pojemność 88,5 kW netto i zapewnia zasięg 330 km (wg WLTP w cyklu mieszanym). Ponieważ eT90 jest homologowany jako samochód ciężarowy N1, jest testowany zgodnie ze standardem WLTP przy dużych obciążeniach. Dla porównania, samochody osobowe są testowane bez ładunku i pasażerów. Pod maską znajdziemy silnik elektryczny o mocy 204 KM (150 kW), który generuje moment obrotowy 310 Nm. Ponadto auto jest standardowo wyposażone w system utrzymujący pożądaną temperaturę akumulatora.

Długość samochodu wynosi 5,37 m, szerokość – 1,9 m, a wysokość – 1,80 m. Natomiast rozstaw osi to 3,15 m, a ładowność – 1000 kg. Pojazd może być również wyposażony w hak holowniczy, a przymocowanie ładunku ułatwią haki na burtach po obu stronach pojazdu.

Maxus eT90 zwraca uwagę agresywnym i muskularnym designem. Przód zdobi duży chromowany grill oraz poziome reflektory typu LED, a na tylnej klapie zamontowano reflektory układające się w kształt litery U.

Wnętrze pick-upa z Chin jest przestronne, a kokpit wyposażono w 10,3-calowy ekran dotykowy. Auto oferuje także 6-kierunkową regulację foteli zarówno dla kierowcy, jak i pasażera przedniego rzędu, Apple CarPlay, skórzaną tapicerkę i regulowaną skórzaną kierownicę. Model eT90 dysponuje między również m.in. elektroniczną kontrolą stabilizacji toru jazdy, kamerą cofania, czujnikami parkowania i układem kontroli prędkości zjazdu.

Kierownik sprzedaży w RSA, importera Maxus, Bernhard Jahnsen, zapewnia, że pierwsze egzemplarze pojawią się w Europie już w listopadzie, a już niebawem rozpocznie się przyjmowanie zamówień. „Początkowo będziemy sprzedawać eT90 w wersji 5-osobowej, ale przyjrzymy się możliwościom adaptacji do wariantów dwuosobowych, aby móc urozmaicić ofertę dla klientów firmowych. Mamy duże oczekiwania w stosunku do eT90. Wkraczamy w zupełnie nowy segment, w którym pick-up sprawdza się równie dobrze jako samochód rodzinny, rekreacyjny lub firmowy”– podkreślił Jahnsen.

Przypomnijmy, że SAIC Maxus (SAIC Maxus Automotive) to marka samochodów osobowych należąca do chińskiego koncernu SAIC Motors (Shanghai Automotive Industry Corporation), który jest największym chińskim producentem samochodów notowanym na giełdzie. W 2021 roku sprzedał niemalże 6 mln aut w samych Chinach i plasuje się na siódmym miejscu wśród największych producentów samochodów na świecie. Natomiast RSA jest importerem Maxusa w Norwegii, Szwecji, Danii, Finlandii, Polsce, Islandii, Wyspach Owczych i Grenlandii.

(red) Źródło: Informacja prasowa

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *