Aby uczcić 50. rocznicę powstania Tignanello – jednego z najbardziej znanych współczesnych czerwonych win z Italii, Maserati stworzyło spersonalizowaną wersję Fuoriserie swojego najnowszego modelu GranCabrio Folgore. Zbudowany na zamówienie kabriolet firmy z Modeny 14 lipca zostanie wystawiony na aukcji w Kalifornii, podczas gali Arts for All na festiwalu w dolinie Nappa Valley. To jedna z ważniejszych imprez charytatywnych związanych ze sztuką w USA.
Z okazji 110. urodzin Maserati, marka łączy siły z włoską firmą winiarską Marchesi Antinori, która może poszczycić się ponad 600-letnią tradycją rodzinnego biznesu, przekazywaną od 26 pokoleń – jako charakterystyczny symbol Włoch. Inspiracją dla powstania GranCabrio Folgore Tignanello jest winnica – metafora korzeni i terytorium. Siedziby obu firm dodają ich produktom końcowym szczególnej wartości: począwszy od piwnicy, magicznego miejsca produkcji wina, a skończywszy na specyficznej etykiecie Tignanello, niezmienionej od pół wieku i wciąż bardzo rozpoznawalnej, podobnie jak najbardziej kultowe dzieła marki spod znaku Trójzębu.
GranCabrio Folgore Tignanello jest swoistą odą do prestiżowej winnicy Tignanello i 50-lecia tego wina. Wygląd zewnętrzny auta definiuje personalizowany lakier nadwozia – Terra di Tignanello, kasztanowy kolor inspirowany glebą winnicy, ocieplony miedzianym burgundem przypominającym czerwone odcienie charakterystycznych beczek Tignanello. Kolor inspirowany posiadłością i atmosferą winnicy ma bogaty, metaliczny odcień. Obręcze oraz zaciski hamulcowe są wykończone w kolorze, odpowiednio – matowej i błyszczącej czerni, natomiast emblematy utrzymano w odcieniu miedzi – włącznie z lśniącym logo Maserati. Z kolei miękki dach wykonano z materiału w kolorze czarnym.
Fotele pokrywa skóra ozdobiona wielomateriałowym prążkowanym splotem w kolorach srebrnym i bordowym. Tkanina Vegea wytwarzana jest z surowców pozyskiwanych w winnicach. Jej deseń przypomina wzór rzędów winorośli na wzgórzu Tignanello, z tutejszymi elementami skalnymi o nazwie Albarese. Tkanina po raz pierwszy znalazła zastosowanie w Maserati – wygląda jak skóra i przypomina ją w dotyku. Cała reszta to szlachetne materiały. Panele w kabinie zdobi ciemne drewno wrzoścowe z laserowym grawerem, które w zamyśle ma przypominać nadruk wypalony na dębowych beczkach i przedstawia detale dotyczące powstania Tignanello. Elegancki haft na zagłówkach łączy Trójząb Maserati z jednym ze znaków rozpoznawczych Tignanello – słońcem, charakterystycznym elementem etykiety butelki. Ten sam symbol został laserowo wycięty na tunelu centralnym, wraz z datami 1971–2021. To pierwszy oraz obecny rocznik Tignanello, akcentujący jubileusz 50-lecia wypuszczenia wina na rynek.
– Współpraca z Marchesi Antinori pozwala nam ucieleśnić istotę indywidualizowanej produkcji, flagowego produktu naszego programu personalizacji Maserati Fuoriserie. Stworzyliśmy go, aby zapewnić klientom Trójzębu doświadczenia ad hoc – budując dla nich samochody szyte na miarę, które mogą sprawić, że ich wrażenia będą jeszcze bardziej wysublimowane i wyraziste. Podobnie jest z doskonałym winem, które pojawia się na stole. Opowiadanie historii włoskiej doskonałości niezmiennie napawa nas dumą i motywuje do pracy – by dzięki personalizacji tworzyć coś absolutnie osobistego i niepowtarzalnego – tłumaczy Klaus Busse, szef designu Maserati.
GranCabrio Folgore jest najnowszym reprezentantem gamy Maserati i zarazem pierwszym wpełni elektrycznym kabrioletem w segmencie aut luksusowych. Wyposażono go w akumulatory bazujące na architekturze 800 V, opracowanej z wykorzystaniem najnowocześniejszych rozwiązań technicznych wywodzących się z wyścigów Formuły E. Auto ma miękki dach i cztery siedzenia, a wygodę podróżowania pod gołym niebem zwiększa szereg systemów i detali, takich jak układ ogrzewania okolic szyi oraz wiatrołap, który redukuje zawirowania powietrza w kabinie pasażerskiej.
Tignanello było pierwszym Sangiovese dojrzewającym w beczkach typu barrique i pierwszym współczesnym winem zmieszanym z nietradycyjnymi odmianami winogron (w szczególności Cabernet), a także jednym z pierwszych win czerwonych Chianti Classico, w których nie stosowano białych winogron. Tignanello to kamień milowy, który w pełni oddaje motto rodziny Antinori – „Te Duce Proficio”, co oznacza „rozkwitam, podążając za tobą”. Bazą dla produkcji tego wina jest staranna selekcja winorośli Sangiovese i Cabernet, zebranych w winnicy położonej w Tenuta Tignanello, w sercu Chianti Classico, na obszarze o powierzchni 57 hektarów, z południowo-zachodnim nasłonecznieniem.
Źródło: Informacja prasowa