Forthing rozpoczyna oficjalną sprzedaż samochodów w Polsce. Kolejna chińska marka na naszym rynku debiutuje z SUV-em T-Five (MY25) w cenie 129 900 zł oraz minivanem U-Tour, który kosztuje 149 900 zł. Na razie uruchomiono 20 autoryzowanych punktów dealerskich, ale to nie koniec ambitnych planów Forthinga.
Pierwszy, przedpremierowy pokaz modeli marki Forthing miał miejsce podczas Poznań Motorshow wiosna tego roku. W ciągu zaledwie kilku tygodni zebrano niemal 600 zgłoszeń od osób zainteresowanych zakupem samochodu, a liczba aplikacji od kandydatów na dealerów przekroczyła 60. Kolejne miesiące polski dystrybutor poświęcił na przygotowania do startu sprzedaży i inauguracji sieci dealerskiej liczącej na początek 20 punktów, a rozpoczynającej oficjalną działalność już w październiku br.
Marka Forthing, podobnie jak obecna już na naszym rynku marka BAIC, należy do jednego z największych koncernów motoryzacyjnych Dongfeng Group (łączna produkcja w 2023r wyniosła 3,5 mln samochodów), współpracującego w ramach partnerstwa strategicznego z koncernami Stellantis, Kia oraz Nissan.
Na razie w Polsce oferowane będą dwa modele wyposażone w silniki spalinowe. Pierwszy to SUV o długości 4,6 metra, model T-FIVE w najnowszej odsłonie (MY2025). Wyposażony w jednostkę napędową Mitsubishi 1.5T o mocy 177 KM i 7-stopniową skrzynię dwusprzęgłową renomowanego dostawcy Magna, zapewnia oprócz atrakcyjnej stylistyki niezwykle bogate wyposażenie seryjne, obejmujące m.in. otwierany elektrycznie dach panoramiczny, system kamer 360 stopni, dwa ekrany TFT 10,25”, elektrycznie regulowane fotele z tapicerką ze skóry ekologicznej, elektryczną klapę bagażnika czy 19-calowe obręcze aluminiowe. Cechą unikalną samochodu jest kompleksowe wyposażenie dostępne w cenie bazowej, a jedyna dopłata obejmuje opcjonalny kolor nadwozia i dwukolorowe nadwozie. Od listopada będzie również dostępny moduł umożliwiający bezprzewodowe połączenie z Apple Carplay oraz Android Auto.
Kolejny model to Forthing U-Tour. Jedyny dostępny na rynku minivan, niebędący pochodną samochodu dostawczego, jest niezwykle przestronny (długość 4,850mm) i występuje standardowo w wersji 7-osobowej. Dzięki układowi foteli 2+2+3, drugi rząd mieści dwa niezwykle wygodne fotele ‘kapitańskie’, z możliwością elektrycznej regulacji (w zakresie długości oraz pochylenia oparcia), a także funkcją ogrzewania, wentylacji i masażu! Analogiczną funkcjonalność posiadają oczywiście przednie fotele. Wyposażenie seryjne obejmuje – podobnie jak w modelu T-Five, dostęp bezkluczykowy, dwa ekrany cyfrowe o przekątnej 10,25”, system kamer 360 stopni, Radio DAB+, router Wifi, rejestrator jazdy (w obudowie lusterka wstecznego), automatyczną klimatyzację z systemem oczyszczania powietrza PM2,5 i nawiewami na drugi oraz trzeci rząd siedzeń. W rodzinnym samochodzie nie zabrakło licznych portów USB, rozkładanych stolików w oparciach przednich foteli i składaną na płasko kanapą trzeciego rzędu (dzielona w proporcji 60:40). Przy złożonej kanapie trzeciego rzędu, przestrzeń bagażowa rośnie 1086 l. Model U-Tour napędzany jest jednostką benzynową, analogicznie jak T-Five, o pojemności 1,5-litra i mocy 177 KM i wyposażony jest w dwusprzęgłową skrzynię biegów Magna o 7 przełożeniach. Auto zostało wycenione na 149 900 zł. i będzie dostępne w salonach od października br .
Oba modele posiadają 5-letnią gwarancję producenta (z limitem 150 tys. km) i będą mogły być serwisowane w 20 punktach dealerskich w całym kraju. Docelowo liczba punktów sprzedaży i serwisowych ma osiągnąć 30 (do 2026 r.).
(TSz) Źródło: Informacja prasowa