Od 1 stycznia 2024 roku odpowiedzialność za działalność handlową i produkcyjną marki Kia w Europie przejmie Marc Hedrich, który będzie pracował w siedzibie marki we Frankfurcie. Zastąpi on Wona Jeong Jeonga, który jako prezes i dyrektor generalny z kierował koreańską marką przez ostatnie 4 lata.
Dzięki tej nominacji Marc Hedrich będzie kontynuował karierę w strukturach marki Kia, zajmując coraz wyższe stanowiska kierownicze w firmie przez ostatnie 9 lat – ostatnio jako prezes Kia France. W przeszłości, oprócz ostatniej funkcji prezesa Kia France, zajmował on szereg wysokich stanowisk w wiodących firmach motoryzacyjnych. Dla marki Kia przez cały czas pomagał rozwijać wszystkie obszary strategii i działalności – od sprzedaży, marketingu i produktu po obsługę klienta i sprzedaż detaliczną.
„Rynek europejski odgrywa ważną rolę na świecie w wysiłkach marki, które mają doprowadzić do tego, że stanie się wiodącym producentem samochodów elektrycznych. Do 2027 roku Kia wprowadzi na rynek 15 aut elektrycznych i do 55% zwiększy ich udział w całkowitej sprzedaży samochodów w 2030 roku. W przyszłości zespół Kia w Europie będzie kontynuował odważny proces transformacji, aby stać się dostawcą rozwiązań z zakresu zrównoważonej mobilności, ze szczególnym uwzględnieniem ludzi, planety i zysków. Jestem podekscytowany możliwością współpracy z silnym europejskim zespołem, aby przyczynić się do osiągnięcia tego celu” – zapewnił Marc Hedrich.
Hedrich jest absolwentem Europejskiej Szkoły Biznesu, a karierę zawodową rozpoczął w latach 90. w firmie Ford we Francji. Następnie został dyrektorem marketingu marki Škoda również we Francji i to samo stanowisko piastował także w firmie Seat (także we Francji). W 2003 roku jako dyrektor ds. marketingu dołączył do francuskiego oddziału Toyoty. Marc Hedrich przez blisko 12 lat zajmował strategiczne stanowiska zarówno w Toyota France, jak i w Toyota Europe. W 2015 roku mianowano go dyrektorem zarządzającym marki Kia we Francji, a od 1 stycznia 2021 roku pełnił funkcję prezesa Kia France.
„W tej chwili Kia zapewnia w Europie wyjątkowy czas, nie tylko dzięki rewolucyjnym samochodom elektrycznym, ale także innowacyjnym usługom online, które poprawiają jakość obsługi klienta i torują drogę dla jeszcze bardziej zrównoważonych rozwiązań z zakresu mobilności. Dobre wyniki sprzedaży w ostatnich latach zarówno odzwierciedlają wysiłki europejskiego zespołu marki Kia, jak również dowodzą jakości i wszechstronności naszych modeli, marki Kia oraz jej popularności w Europie. Dziękuję zespołowi Kia za wspaniałą współpracę, która doprowadziła do tych sukcesów” – powiedział Won Jeong Jeong
Źródło: Informacja prasowa