Lexus NX najpopularniejszym modelem klasy premium w styczniu

W pierwszym miesiącu 2023 roku liczba rejestracji nowych samochodów z segmentu premium była o ponad 35,5 proc. większa od ubiegłorocznej. To oznacza, że był to najlepszy styczeń w historii pod względem liczby rejestracji nowych aut premium w Polsce. Liderem rynku został Lexus NX.

W styczniu 2023 roku w Polsce zarejestrowanych zostało 7 320 nowych samochodów klasy premium, o 18,18 proc. mniej niż w grudniu 2022 roku, ale o 35,53 proc. więcej w zestawieniu ze styczniem roku ubiegłego, gdy krajowe wydziały komunikacji wpisały do baz danych 5 401 takich samochodów. Na pierwszym miejscu wśród najpopularniejszych modeli tego segmentu znalazł się Lexus NX (545 egz.) przed Volvo XC60 (450) oraz BMW X3 (435).

Początek roku wygląda zatem optymistycznie. Cały rynek nowych samochodów osobowych w Polsce w porównaniu do stycznia 2022 roku wzrósł o niemal 21 proc. (do 35 047 sztuk), a w przypadku samochodów marek premium zmiana osiągnęła wspomniany poziom 35,5 proc. Oczywiście, za dobrym rezultatem stoi w dużej części poprawa dostępności aut i realizacji kontraktów zawartych w roku ubiegłym. Widać też wyraźną poprawę w prognozowanych czasach dostawy w przypadku nowych zamówień, co także daje podstawy do optymizmu.

W stosunku do wyniku na koniec ubiegłego roku, w styczniu br. nastąpiła zmiana na pozycji lidera. Markę BMW na pierwszej pozycji zastąpiło bowiem Audi. Producent z Ingolstadt zarejestrował w naszym kraju 1 855 nowych samochodów osobowych klasy premium. To rezultat o 59,23 proc. lepszy w porównaniu z sytuacją ze stycznia 2022 roku. Spośród modeli z czterema pierścieniami na grillu, w styczniu br. najlepiej sprzedawał się model Q5 (410 sztuk). Na drugiej pozycji znalazło się Audi A6 (269 sztuk), a trzecie miejsce przypadło w udziale modelowi Q3 (240 egzemplarzy).

Drugie miejsce w rankingu najpopularniejszych marek w styczniu 2023 roku przypadło w udziale BMW. Koncern z Monachium zarejestrował w naszym kraju 1 545 nowych samochodów osobowych, co było wynikiem o 2,83 proc. mniejszym niż w styczniu roku 2022. Najczęściej rejestrowane modele w gamie bawarskiego koncernu w styczniu br. to: X3 (435 szt.), 3 (232 szt.) oraz X5 (148 egzemplarzy).

Na trzecim miejscu był Mercedes. W pierwszym miesiącu nowego roku producent ze Stuttgartu zarejestrował w naszym kraju 1 234 samochody klasy premium, o 14,58 proc. więcej (r/r). Rezultat ten nie obejmuje osobowych wersji vanów Mercedesa (Citan, Vito, Marco Polo, Sprinter), uwzględnia natomiast klasę V. W gamie Mercedesa zwycięska na koniec stycznia 2023 roku okazała się klasa GLC z 200 zarejestrowanymi autami, przed klasą GLE (181 egz.) oraz CLA (98 sztuk).

Na czwartej pozycji był tym razem Lexus. Japońska marka może pochwalić się 943 zarejestrowanymi samochodami, a wynik ten jest lepszy od ubiegłorocznego aż o 229,72 proc. Najlepiej sprzedającym się modelem w gamie producenta był Lexus NX z 545 rejestracjami. Kolejne w zestawieniu były: RX (161 szt.) oraz UX (155 egz.).

Volvo, które zakończyło ubiegły rok na miejscu tuż za podium, tym razem musiało się zadowolić piątą pozycją w zestawieniu. W styczniu 2023 roku Polacy kupili i zarejestrowali 766 samochody tej marki, o 58,59 proc. więcej niż w pierwszym miesiącu 2022 roku. Liderem w gamie szwedzkiego producenta był model XC60 (450 egzemplarzy), wiceliderem – XC40 (132 sztuki), które wyprzedziło model XC90 (70 sztuk).

W pierwszej dziesiątce zestawienia samochodów klasy premium za styczeń br. tylko dwie marki zanotowały straty – BMW (-2,83 proc.) oraz Alfa Romeo (124 sztuki, minus 29,55 proc.) Z kolei największym wzrostem procentowym w tym miesiącu może pochwalić się wspomniana marka Lexus (229,72 proc.). W całym zestawieniu marek premium największy wzrost zanotowała jednak, zajmująca 11. pozycję, Tesla. W styczniu 2023 roku Polacy kupili i zarejestrowali 53 egzemplarze tego amerykańskiego elektryka, a wzrost rok do roku wyniósł aż 1666,67 proc.

Źródło: IBRM Samar

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *