Jeep i Juventus – 10 lat sukcesów

Trwają przygotowania do nowego sezonu piłkarskiego 2022-2023, a Juventus i Jeep świętują dziesiąty rok udanej współpracy. W ciągu dziesięciu lat sponsoringu przez amerykańską markę, „bianconeri” zdobyli 29 różnych trofeów, a marka Jeep odnotowała gwałtowny rozwój na rynku włoskim, m.in. dzięki wprowadzeniu nowych produktów i technologii.

W Europie marka Jeep zwiększyła sprzedaż z ponad 29 600 samochodów w 2012 roku do ponad 131 300 w 2021 roku. Świętowanie dziesięciu lat współpracy trwa także na oficjalnych kanałach społecznościowych Jeepa i Juventusu, gdzie fani mogą dzielić się swoimi emocjami, pasją i poczuciem przynależności do dwóch legend historii, czego przykład można znaleźć pod linkiem.

To właśnie w sezonie 2012-2013 logo Jeepa po raz pierwszy pojawiło się na biało-czarnych  koszulkach piłkarzy turyńskiego zespołu.

Jeśli przyjrzymy się liczbom z bliska, zobaczymy, że w ciągu ostatnich dziesięciu lat męska drużyna Juventusu zdobyła 8 tytułów mistrza Serie A, 5 Pucharów Włoch i 5 Superpucharów Włoch; a zaledwie pięć lat od powstania, drużyna kobiet zdobyła 5 tytułów mistrzyń, 2 Puchary Włoch i 3 Superpuchary. Równocześnie, młodzieżowa drużyna U23 wygrała 1 Lega Pro Coppa Italia. W tym samym okresie marka Jeep wprowadziła na rynek dziewięć nowych modeli, począwszy od 2011 roku, kiedy to pojawił się Compass. W 2014 roku włoska fabryka w Melfi stała się miejscem produkcji modelu Renegade, pierwszego małego SUV-a Jeepa i pierwszego samochodu marki zaprojektowanego w USA, produkowanego we Włoszech i sprzedawanego w ponad 100 krajach na całym świecie. Również w 2014 roku zadebiutował model Cherokee. Wprowadzony w 2017 roku Compass na nowo zdefiniował standardy w kategorii kompaktowych SUV-ów. Następnie, w 2018 roku, Jeep Wrangler zaskoczył klientów całkowicie nowym wyglądem, pozostając jednocześnie swoim legendarnym możliwościom terenowym oraz zaawansowanym rozwiązaniom technologicznym.

W 2020 roku Jeep postawił pierwsze kroki w procesie elektryfikacji dzięki technologii 4xe Plug-In Hybrid, która została wprowadzona w modelach Renegade i Compass, by zapewnić jeszcze więcej radości z jazdy, wydajniejsze, bardziej zrównoważone i bezpieczniejsze 4×4. Później, w 2021 roku, Jeep wprowadził na rynek trzy nowe samochody: nowego Compassa, Wranglera w wersji 4xe oraz pickupa Gladiatora. Obok technologii 4xe, w 2022 roku zadebiutowała technologia e-hybrid, która pojawiła się w modelach Renegade i Compass. Natomiast w przyszłym roku pojawi się w 100% elektryczny kompaktowy SUV B-UV oraz Grand Cherokee 4xe.

To nie przypadek, że w oczekiwaniu na nowego Grand Cherokee, modele Renegade, Compass i Wrangler 4xe w pierwszej połowie 2022 roku uczyniły markę Jeep niekwestionowanym liderem rynku we Włoszech w segmencie LEV (samochody z napędem w pełni elektrycznym i hybrydowym typu plug-in), utrzymując pozycję z 2021 roku. Jak potwierdził dyrektor generalny Stellantis, Carlos Tavares, podczas prezentacji planu strategicznego „Dare Forward 2030”– na początku przyszłego roku Jeep wprowadzi na rynek nowy, w 100% elektryczny kompaktowy SUV B-UV. Zresztą na koszulkach zawodników Juventusu widnieje logo Jeepa – ikoniczny czarny napis przedstawia błyskawice, co podkreśla drogę marki w kierunku elektryfikacji.

Źródło: Informacja prasowa

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *