Japończycy zaprojektują wymienne baterie do aut elektrycznych

Firmy Toyota, Isuzu i Hino nawiązały współpracę z firmą logistyczną Yamato Transport. Celem porozumienia jest wprowadzenie na rynek wymiennych kartridży bateryjnych do samochodów elektrycznych.

Wprowadzenie bateryjnych samochodów elektrycznych do powszechnego użytku wiąże się z wieloma wyzwaniami, takimi jak długi czas ładowania czy konieczność oczekiwania w kolejce na dostęp do publicznych punktów ładowania. Szczególne problemy rodzi to dla długodystansowych ciężarówek, które muszą na trasie korzystać z publicznych ładowarek, oraz innych samochodów użytkowych. Znaczna liczba użytkowanych pojazdów elektrycznych stanowi także wyzwanie dla sieci energetycznej ze względu na ograniczone możliwości przesyłowe oraz wzrost zapotrzebowania na energię w godzinach szczytu.

Aby zapobiec tym problemom, Commercial Japan Partnership Technologies Corporation, spółka założona w 2021 roku przez Toyotę, Isuzu i Hino oraz firma logistyczna Yamato Transport rozpoczną prace nad systemem wymiennych, przenośnych kartridży bateryjnych do pojazdów. Według założeń projektu rozwiązanie to ma obniżyć koszty wprowadzenia samochodów elektrycznych do masowego użytku. Dzięki wymiennym bateriom można będzie ograniczyć pojemność akumulatorów w samochodach, dostosowując ją do rzeczywistych potrzeb każdego pojazdu oraz do warunków, w jakich pracuje.

Zdjęcie z użytkowników konieczności ładowania baterii w samochodzie pozwoliłoby zmniejszyć koszty rozbudowy infrastruktury ładowania. Wyeliminowałoby także przestoje w pracy pojazdu spowodowane ładowaniem. Równie ważnym argumentem jest wyrównanie zapotrzebowania na energię elektryczną w ciągu doby. Baterie zwrócone operatorowi systemu mogłyby zostać naładowane w czasie mniejszego zapotrzebowania i niższych cen energii, niezależnie od tego, o jakich porach dnia samochody muszą być w użyciu.

CJPT planuje także zaprojektować różnego rodzaju komercyjne pojazdy elektryczne, takie jak użytkowe vany i lekkie ciężarówki przystosowane do zasilania przez wymienne baterie. Firma przewiduje, że standaryzacja kartridży bateryjnych i dostosowanych do nich systemów ładowania obniży koszty elektrycznych samochodów użytkowych i zachęci do ich powszechnego stosowania.

Źródło: Informacja prasowa

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *