Jacek Pawlak laureatem nagrody BRANDME CEO

Dr Jacek Pawlak został laureatem 5. edycji plebiscytu BRANDME CEO magazynu Forbes. Prezes Toyota Central Europe znalazł się w wąskim gronie managerów nagrodzonych przez polską edycję Forbesa jako najbardziej autentycznych, odważnych i inspirujących liderów biznesu. Tegoroczna edycja została zorganizowana pod hasłem „Lider w kryzysie?”.

Plebiscyt BRANDME CEO to jedno z flagowych wydarzeń organizowanych przez magazyn „Forbes”. Co roku 20-osobowa kapituła złożona z laureatów plebiscytu, przedstawicieli świata akademickiego i biznesu oraz członków redakcji, wyłania ścisłe grono liderów biznesu, którzy wyróżniają się cechami niezbędnymi dla sprawnego i efektywnego pełnienia roli przywódcy. Laureaci wybierani są spośród prezesów, właścicieli, współwłaścicieli, dyrektorów generalnych, a także ekspertów zgłoszonych przez czytelników Forbesa. Kandydaci muszą zajmować dane stanowisko co najmniej od trzech lat. Nagrodę otrzymuje w danym roku maksymalnie 10 managerów, a w tym roku przyznano ją 9 osobom.

Zwycięzcy powinni prezentować standardy pod względem siedmiu kryteriów, które wypracowała Kapituła plebiscytu. Są to (1) autentyczność i spójność lidera, (2) odwaga w podejmowaniu ryzyka, (3) dialog – komunikacja zewnętrzna i wewnętrzna z zespołami, (4) siła wpływu reputacji i działań prezesa na wzrost zaufania i wartości firmy, którą zarządza, (5) strategia zarządzania i jej efekty, (6) pełnienie roli promotora i wychowawcy następców oraz (7) misyjność, odpowiedzialność i empatia. Jak podkreślają organizatorzy plebiscytu, wobec trudnej sytuacji w Europie niebagatelnego znaczenia nabierają zwłaszcza etyka i przyzwoitość. Swoisty zestaw cech lidera biznesu XXI w. staje się wręcz pewnego rodzaju wzorem do naśladowania.

Jacek Pawlak od 2012 roku jest prezesem Toyota Central Europe (wcześniej Toyota Motor Poland) i stoi za sukcesem marki na polskim rynku. Stanowisko to objął jako pierwszy Polak w historii firmy. Odpowiada za działalność i rozwój marek Toyota i Lexus w Polsce, Czechach, Słowacji i na Węgrzech.

Zarządzanie polskim oddziałem Toyoty rozpoczął od analizy kluczowych obszarów, takich jak postrzeganie marki, atrakcyjność dla klientów indywidualnych czy konkurencyjność na rynku flotowym. Zespół pod jego kierunkiem skupił się także na przebudowie sieci dilerskiej, zwiększeniu rentowności zarządzania firmą, popularyzacji hybryd i zwiększeniu świadomości tej technologii, ugruntowaniu jakości obsługi serwisowej, a także rozwoju systemów finansowania w formie najmu i leasingu, który obecnie jest znany pod nazwą Kinto One i został wprowadzony jako jeden pierwszych w europejskiej sieci dystrybucji.

Pierwszy rok realizacji nowej polityki przyniósł umocnienie się Toyoty na polskim rynku motoryzacyjnym i awans w rankingu sprzedaży nowych samochodów osobowych z piątego na trzecie miejsce. Od 2020 roku Toyota jest najpopularniejszą marką samochodów w Polsce. W tym samym roku dr Jacek Pawlak otrzymał tytuł CEO of the Year przyznany przez organizację biznesową Executive Club. Pod jego kierunkiem polski oddział Toyoty jest jednym z najbardziej innowacyjnych i skutecznych dystrybutorów Toyoty w Europie.

(TSz) Źródło: Informacja prasowa

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.