Iveco dostarczy Grupie Hegelmann 160 ciągników siodłowych S-Way LNG i CNG

Grupa Hegelmann złożyła zamówienie na 150 ciągników siodłowych Iveco S-Way LNG oraz 10 S-Way CNG. Pojazdy te powiększą zieloną flotę, liczącą już 20 samochodów ciężarowych Iveco napędzanych gazem LNG, które w ciągu ostatnich kilku lat umożliwiły spółce znaczne ograniczenie emisji CO2.

Zrównoważona wydajność sprawiła, że Grupa Hegelmann ponownie zainwestowała w zaawansowane technologie LNG/CNG opracowane przez lidera rynku europejskiego. Niemal neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla eksploatacja pojazdu Iveco S-Way LNG/CNG napędzanego biometanem możliwa jest już dziś.

John Venstra, szef działu ds. kluczowych klientów IVECO, powiedzial: „W swojej działalności Grupa Hegelmann mogła się bezpośrednio przekonać, że samochody ciężarowe Iveco S-Way LNG stanowią realne rozwiązanie dla zrównoważonego transportu; potwierdzeniem tego jest nowe zamówienie, które Grupa złożyła po nabyciu pierwszych 20 ciągników, znacznie powiększając w ten sposób swoją flotę zasilaną gazem ziemnym. Jesteśmy dumni, że możemy wspierać jej działania na rzecz dekarbonizacji transportu– to zobowiązanie, które w Iveco podzielamy i które sprawiło, że od ponad 25 lat jesteśmy pionierem w zakresie technologii gazu ziemnego”.

Zastosowanie biometanu umożliwia Grupie Hegelmann znaczne ograniczenie emisji dwutlenku azotu i sadzy, a także emisji CO2 – nawet o 95 procent w porównaniu z samochodem ciężarowym napędzanym silnikiem wysokoprężnym, a wręcz uzyskanie ujemnego śladu węglowego w sytuacji, gdy biometan jest wytwarzany z odpadów zwierzęcych. Na przedstawicielach Grupy Hegelmann wrażenie wywarło nie tylko niskie zużycie paliwa, lecz także redukcja hałasu zasilanego gazem ziemnym silnika pojazdów Iveco S-Way LNG/CNG. Silnik zasilany gazem ziemnym pracuje nawet o połowę ciszej niż porównywalne silniki wysokoprężne, co czyni go idealnym do użytku w strefach o ograniczonym natężeniu ruchu oraz w przypadku dostaw nocnych. Kolejną zaletą jest to, że pojazdy Iveco zasilane gazem mogą pracować również w „strefach eco” – np. nie podlegają zakazowi nocnej jazdy samochodów ciężarowych po autostradzie A12 w dolinie Innu.

Zgodnie z wymaganiami Grupy Hegelmann nowe ciągniki siodłowe otrzymały dodatkowe wyposażenie mające na celu podniesienie komfortu codziennego życia kierowców, a także układ monitorowania ciśnienia w oponach, wyświetlacz obciążenia osi, reflektory w technologii LED i szereg innych elementów.

W obecnej sytuacji zwyżkujących cen gazu LNG decyzja nie była prosta, ale świadomie zdecydowaliśmy się zaoferować zrównoważony transport w perspektywie długoterminowej” – powiedział Andreas Schmidt, dyrektor ds. sprzedaży Grupy Hegelmann i dyrektor generalny Hegelmann Niemcy.

Źródło: Informacja prasowa

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *