Państwowa Straż Pożarna otrzymała 17 samochodów Ford Ranger. Są to 3 modele z zabudową kontenerową, 4 przeznaczone m.in. do obsługi dronów z kamerami termowizyjnymi oraz 10 z zabudowami uniwersalnymi. Przekazanie pojazdów odbyło się u dealera Forda Frank-Cars Częstochowa.
Ford od wielu lat wspiera specjalistów z różnych dziedzin – od pracowników budowlanych, przez przedsiębiorców, ratowników, służby mundurowe, po straż pożarną. Zabudowy powstają pod konkretne zamówienie, dlatego pojazdy te cechują się wytrzymałością i wszechstronnością. Tak jest również w przypadku samochodów rozpoznawczo-operacyjnych dla straży pożarnej. Wiele modeli Forda może być doskonałymi bazami do rozbudowy i stosowania zróżnicowanych zabudów specjalistycznych.
W przypadku lekkiego samochodu rozpoznawczo-operacyjnego (LSRO), który bazuje na modelu Ranger z zabudową kontenerową, mamy do czynienia z pick-up’em, który zapewnia mobilność nawet w trudnych warunkach drogowych. Pomaga w tym między innymi napęd na cztery koła (możliwość dołączenia napędu wraz z reduktorem). Pod maską znajduje się turbodoładowany silnik wysokoprężny 2.0 EcoBlue o mocy 170 KM, który przekazuje napęd na koła za pośrednictwem 6-stopniowej manualnej skrzyni biegów.
Auta dla straży pożarnej są odpowiednio zmodyfikowane oraz wzmocnione. Przykładowo na tylnej osi zastosowano zawieszenie pneumatyczne z automatyczną regulacją ciśnienia w miechach w taki sposób, aby utrzymać wysokość nadwozia oraz stabilność, bez względu na masę obciążenia na skrzyni ładunkowej. Oprócz miechów pneumatycznych zastosowano tradycyjne resory piórowe, które pozwalają na pełną mobilność nawet w przypadku uszkodzenia miechów pneumatycznych. Ponadto w przednim zawieszeniu pojawiły się wzmocnione sprężyny marki Eibach, która jest licencjonowanym dostawcą elementów zawieszenia dla marki Ford. Prześwit minimalny pojazdu to 190 mm (pod osiami pojazdu – w obciążeniu), choć w niektórych modelach z oponami terenowymi, prześwit jest zdecydowanie większy. Ponadto, dzięki zastosowaniu opcjonalnego pakietu offroadowego, wszystkie elementy newralgiczne tj. silnik i skrzynia biegów, są zabezpieczone grubą osłoną przed ewentualnymi uszkodzeniami.
Wszystkie samochody zostały wyposażone w dodatkowe 2 gniazda zasilania 230V, dodatkowe gniazda zapalniczek oraz gniazda USB. Na pokładzie znajdują się także przetwornice 230V, dodatkowe lampy LED, oświetlenie uprzywilejowania oraz specjalne konsole dachowe pod radiostacje, dodatkowy schowek i oświetlenie. Ze względu na możliwość interwencji w trudnym terenie, auta mają wyższe kąty natarcia, zejścia i rampowe. Zastosowano również potężne wyciągarki, które niejednokrotnie są niezbędne do sprawnego przeprowadzania akcji ratowniczych.
– Ford Ranger jest bez wątpienia jednym z najlepszych pick-upów na świecie. Odzwierciedleniem tego jest zarówno zaufanie, jakim model ten cieszy się wśród wielu różnorodnych grup klientów, w tym bardzo wymagających służb mundurowych i ratowniczych, jak i doskonałe wyniki sprzedaży, np. w Polsce Ranger jest liderem segmentu pickupów, z ponad czterdziestoprocentowym udziałem. Szeroko dostępne, wyspecjalizowane zabudowy pozwalają nam przygotować pojazdy skrojone na miarę potrzeb danego klienta – powiedział Piotr Pawlak, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.
Źródło: Informacja prasowa