Ford E-Transit, pierwszy w historii marki w pełni elektryczny model dostawczy, został wybrany Samochodem Dostawczym Roku 2023 w konkursie magazynu „What Car?”. W tym samym plebiscycie E-Transit zdobył też tytuły w kategoriach: Najlepszy Elektryczny Samochód Dostawczy oraz Najlepszy Duży Samochód Dostawczy.
Zdobycie przez Forda E-Transita prestiżowego tytułu Samochodu Dostawczego Roku 2023 jest tym większym sukcesem, że ten elektryczny samochód pokonał rywali wyposażonych zarówno w tradycyjne jednostki spalinowe, w tym w tak popularne w klasie aut dostawczych silniki Diesla, jak również inne modele z napędem elektrycznym.
Transit to od lat jeden z najpopularniejszych na rynku aut dostawczych. W wersji elektrycznej jest wyposażony w akumulator wysokonapięciowy o pojemności 68 kWh zapewniający zasięg ok. 309 km. E-Transit jest dostępny w dwóch wersjach różniących się długością i wysokością oraz w 25 konfiguracjach, a w perspektywie kilku lat okazuje się tańszy w eksploatacji niż modele z silnikiem wysokoprężnym, co jest szczególnie atrakcyjne dla firm. Zależnie od wersji elektryczny Transit może mieć moc 269 lub 184 KM.
Przyznając temu pojazdowi pierwsze miejsce w kategorii samochodów dostawczych z napędem elektrycznym doceniono udany balans między użytecznym zasięgiem przy wykorzystaniu energii elektrycznej, a dużymi możliwościami przewozowymi E-Transita. W wypadku aut dostawczych o dużych gabarytach uzyskanie takiego kompromisu nie jest proste i udaje się ono raczej w odniesieniu do mniejszych samochodów. Dodatkowym atutem okazała się też funkcja Pro Power Onboard, dzięki której energię zgromadzoną w akumulatorze można wykorzystywać do zasilania różnych urządzeń np. piły, wiertarki czy laptopa. Wystarczy podłączyć je do samochodowego gniazdka 230 V.
To nie koniec wyróżnień dla Forda E-Transita. W plebiscycie „What Car?” zajął on również pierwsze miejsce w kategorii dużych samochodów dostawczych. To przełomowe osiągnięcie, bo nigdy jeszcze zwycięzcą w tej kategorii nie został model elektryczny. Nagroda ta jest dowodem uznania dla wszechstronności E-Transita, który okazał się nawet lepszy od swoich konkurentów z silnikami Diesla – jest dostępny m.in. w wersji wyróżniającej się większym momentem obrotowym niż mocne silniki wysokoprężne, z kolei ładowność wynosząca ponad dwie tony nie ustępuje tej, jaką zapewniają auta dostawcze z klasycznym napędem. Przypomnijmy, że w podstawowej wersji Ford E-Transit typu van kosztuje 276 905 zł, a jego akumulator jest objęty gwarancją na 8 lat lub 160 000 km.
Warto dodać, że w kategorii „Najlepszy kompaktowy samochód dostawczy” pierwsze miejsce zajął inny przedstawiciel rodziny Transitów – Ford Transit Courier. Opracowano go na bazie popularnej Fiesty, jest jednak od niej dłuższy, wyższy i szerszy.
Źródło: Informacja prasowa