Polskie firmy zarejestrowały w pierwszej połowie 2022 roku 25 837 samochodów osobowych Toyoty. To daje marce mocną pozycję lidera i 17,3% udziału w rynku flotowym (+1,7 p.p.). W czerwcu do firm trafiło 4 717 modeli osobowych Toyoty. Biorąc pod uwagę wszystkie samochody do 3,5 tony, Toyota również zajmuje pierwsze miejsce z wynikiem 28 168 rejestracji i 16-procentowym udziałem w rynku (+1,7 p.p.).
W czerwcu do klientów flotowych trafiło 4 976 samochodów Toyoty do 3,5 tony, w tym 4 717 aut osobowych. To blisko dwa razy więcej niż drugiej najczęściej wybieranej marki.
Corolla najpopularniejszym autem flotowym
Samochodem najczęściej wybieranym przez firmy jest w tym roku Corolla. W czerwcu firmy zarejestrowały 1 728 egzemplarzy, a w ciągu całego półrocza 9 374. Aż 6,3% wszystkich samochodów, które trafiły w tym roku do flot, to właśnie kompaktowa Toyota. Trzecim najpopularniejszym samochodem flotowym w pierwszym półroczu było RAV4 (3 948 aut), a czwartym Yaris (3 592 auta). Toyota C-HR (3 506 aut) zajęła szóste miejsce, zaś w minionym miesiącu uzyskała drugi wynik (1 070 aut). Yaris, Corolla, Toyota C-HR i RAV4 są też najpopularniejsze w swoich segmentach – zarówno w czerwcu, jak i w całym półroczu.
Nowe modele Toyoty także zwracają uwagę klientów flotowych. Aygo X zanotował w tym gronie klientów 91 rejestracji w ciągu miesiąca, co daje mu trzecie miejsce w segmencie, a razem z 21 egzemplarzami swojego poprzednika, modelu Aygo, Toyota ma drugie miejsce w grupie najmniejszych aut. Od początku obecności na rynku firmy zarejestrowały 222 egzemplarze Aygo X. Yaris Cross był w pierwszym półroczu trzecim najpopularniejszym SUV-em segmentu B we flotach z wynikiem 1 006 aut, zaś w czerwcu firmy zarejestrowały 166 egzemplarzy (4. miejsce).
„Bardzo nas cieszy ogromne zainteresowanie firm naszymi samochodami, w szczególności niskoemisyjnym napędem hybrydowym. Corolla już jednoznacznie kojarzy się z autem flotowym, a wraz z Yarisem, RAV4 i stylową Toyotą C-HR stanowi żelazną czwórkę, która kompleksowo odpowiada na potrzeby polskich firm. Klienci flotowi zwrócili uwagę także na nasze nowe modele. Yaris Cross trafił do flot w tym roku w liczbie ponad 1 000 egzemplarzy, a debiutujący w drugim kwartale crossover Aygo X – już ponad 220 egzemplarzy. Razem ze schodzącym modelem Aygo małe Toyoty znalazły w tej części rynku nabywców na prawie 700 egzemplarzy, co daje Toyocie w sumie drugie miejsce w segmencie A” – powiedział Mirosław Sochacki, Corporate Sales Senior Manager Toyota Central Europe.
Duże Toyoty, dostępne wyłącznie z napędem hybrydowym, również mają swój niemały udział w rynku flotowym. Camry była w pierwszym półroczu czwartym najpopularniejszym sedanem średniej wielkości dla firm (1 285 egz.), a 7-osobowy Highlander trzecim najpopularniejszym dużym SUV-em (761 egz.). Firmy zarejestrowały w tym roku także 124 terenowe Land Cruisery. Oba SUV-y zanotowały duży wzrost zainteresowania wśród klientów flotowych – Highlander zyskał rok do roku 61%, a Land Cruiser 143%.
Proace City i Hilux liderami segmentów
Model Proace City jest w pierwszym półroczu zdecydowanym liderem w segmencie kompaktowych vanów. Liczba firmowych rejestracji Toyoty – 1 793 egzemplarze – jest ponad dwukrotnie większa niż vana zajmującego drugie miejsce. W czerwcu firmy zarejestrowały 177 egzemplarzy tego auta i jest to drugi najlepszy wynik w segmencie.
Proace uzyskał w okresie 6 miesięcy drugi najlepszy wynik wśród vanów średniej wielkości – 1 427 egzemplarzy. W czerwcu Proace był trzeci (172 rejestracje).
Hilux jest zdecydowanym liderem pick-upów we flotach z wynikiem 518 aut i 44,5-procentowym udziałem w segmencie. W minionym miesiącu firmy zarejestrowały 68 egzemplarzy terenowej Toyoty.