Mitsubishi Motors Europe realizuje plan wprowadzania na rynek pierwszego w pełni elektrycznego SUV-a — kompaktowego modelu Eclipse Cross SUV. Samochód wyposażony jest m.in. w szeroki wachlarz zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy oraz najnowocześniejsze rozwiązania w zakresie łączności, w tym wbudowane oprogramowanie Google.
W segmencie, który napędza europejski rynek, nowy Eclipse Cross został w pełni opracowany tak, by skutecznie konkurować z modelami innych firm. To punkt zwrotny dla marki, która stawia na pełną elektryfikację. Jest to pierwszy samochód BEV od czasu pionierskiego i-MiEV, pierwszego na świecie samochodu elektrycznego, który wszedł do pełnoskalowej produkcji seryjnej. Ten rodzinny, bezemisyjny SUV klasy C został zaprojektowany z myślą zarówno o codziennych dojazdach do pracy, jak i o długodystansowych podróżach.
Model ten będzie oferowany z zaawansowanym układem napędowym z dwoma opcjami pojemności akumulatorów trakcyjnych, aby zaspokoić różnorodne codzienne potrzeby. Wersja o dużym zasięgu będzie dostępna od momentu wprowadzenia na rynek, a odmiana o średnim zasięgu pojawi się w 2026 r. Akumulator o dużej pojemności 87 kWh zapewnia zasięg wydłużony do ponad 600 km.
Chłodzony wodą system zarządzania temperaturą ogniw pomaga zoptymalizować działanie akumulatora, zapewniając zwiększoną trwałość i bezpieczną pracę, co ostatecznie poprawia niezawodność pojazdu i ogólne doświadczenia związane z jego posiadaniem. Dodatkowo, nowy Eclipse Cross jest wyposażony w klimatyzator z pompą ciepła oraz grzałki PTC we wszystkich wersjach, aby zapewnić najlepszy poziom ogrzewania i chłodzenia w kabinie bez niepotrzebnego obciążania akumulatora trakcyjnego.
Podczas jazdy korzystanie z hamowania regeneracyjnego pozwala na zmaksymalizowanie zasięgu. Zamiast marnować energię kinetyczną zamieniając ją w ciepło, jak ma to miejsce w przypadku tradycyjnego hamowania ciernego, hamowanie regeneracyjne przekształca energię kinetyczną jadącego samochodu w energię elektryczną i magazynuje ją w akumulatorze. Czteropoziomowa regulacja intensywności hamowania regeneracyjnego (od B0 do B3) odbywa się za pośrednictwem łopatek umieszczonych za kierownicą, dzięki czemu kierowca może wybrać poziom odpowiadający jego stylowi jazdy.
Akumulator współpracuje z wysoko wydajnym silnikiem synchronicznym wzbudzanym elektrycznie (EESM) i jednobiegową przekładnią mechaniczną, co zapewnia płynne dostarczanie mocy na koła. Wersja Eclipse Cross o zwiększonym zasięgu zapewnia moc 218 KM (160 kW) i moment obrotowy 300 Nm. Elektryczny kompaktowy SUV może osiągnąć prędkość maksymalną do 170 km/h, przyspieszając ze startu zatrzymanego do 100 km/h w 8,4 sekundy.
Nowy Eclipse Cross stanowi kolejny etap rozwoju marki, oferując pojazd, który ma spełnić wymagania rynku na miarę realnych postępów w jego elektryfikacji. Nowe Mitsubishi wejdzie do produkcji w czwartym kwartale 2025 roku w fabryce w Douai we Francji, dołączając do swojego kompaktowego bliźniaka – Grandisa i odświeżonej oferty MMC, w tym produkowanego w Japonii, flagowego modelu Outlander PHEV.
Źródło: Informacja prasowa










