„Elektryczna Wizja” Hondy

Honda zobowiązała się do osiągnięcia neutralności węglowej do 2050 r. oraz zaprzestania sprzedaży pojazdów z silnikami spalinowymi do 2040 r. Japońska marka, w ramach programu „Elektryczna Wizja”, zapowiada 3 nowe zelektryfikowane modele, które pojawią się w Europie w 2023 r.

Japońska marka zaprezentowała także kolejny zelektryfikowany model, przeznaczony na rynek europejski – nowego Civica e:HEV, który trafi do klientów jeszcze w tym roku. Auto stanowi uwieńczenie zobowiązania marki do zelektryfikowania swej europejskiej gamy do końca 2022 roku. Producent zapowiada także, że w 2023 roku rozszerzy asortyment produktów zelektryfikowanych, a wśród nowości znajdą się: elektryczny SUV segmentu B; SUV segmentu C napędzany pełną hybrydą oraz nowy model CR-V, który po raz pierwszy w Europie będzie dostępny zarówno jako pełna hybryda, jak i z napędem hybrydowym typu plug-in.

Poza rozwijaniem zelektryfikowanej gamy pojazdów, Honda nadal koncentruje się na obszarze biznesowym związanym z zarządzaniem energią. Przyczynić się to ma do zwiększenia wykorzystania domowych ładowarek do pojazdów elektrycznych, miejskich systemów ładowania oraz komercyjnych usług energetycznych. I tak np. w Szwajcarii Honda dostarczyła operatorowi systemu car sharing Mobility 50 samochodów elektrycznych Honda e oraz 35 jednostek Honda Power Manager. Projekt funkcjonuje w ramach konsorcjum „V2X Suisse”. Egzemplarze Hondy e będą jeździć jako część udostępnianej klientom floty w testach, monitorujących system dwukierunkowego ładowania Hondy e, który jest w stanie zwracać energię do sieci energetycznej, gdy pojazdy nie są używane.

Inne projekty obejmują nową usługę inteligentnego ładowania e:Progress. Wprowadzony już na rynek brytyjski system e:Progress umożliwia właścicielom pojazdów elektrycznych obniżenie kosztów ładowania przy jednoczesnym zwiększeniu udziału energii pozyskiwanej ze źródeł odnawialnych. W Niemczech Honda i firma energetyczna Vattenfall rozpoczęły wspólnie sprzedaż pierwszej inteligentnej ładowarki pojazdów elektrycznych, wprowadzając na rynek urządzenie Honda Power Charger S+ (4G).

Honda zamierza również osiągnąć do 2050 roku neutralność węglową wszystkich swoich produktów i działań. Firma skupi się na inwestowaniu w rozwiązania technologiczne, prowadzące do mobilności bezemisyjnej, w tym akumulatory półprzewodnikowe, systemy wymiennych akumulatorów, paliwa neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla i ogniwa wodorowe. Głównym elementem przyjętej strategii jest zwiększenie na wszystkich głównych rynkach, w tym w Europie, udziału sprzedaży jednostkowej akumulatorowych pojazdów elektrycznych (EV) i pojazdów elektrycznych z ogniwami paliwowymi (FCV) do 40 proc. do 2030 roku i do 80 proc. do 2035 roku. Firma zamierza także do roku 2040 wycofać globalnie z oferty sprzedaży samochody z silnikami spalinowymi.

Źródło: Informacja prasowa

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *