Dobra sprzedaż Nissana w 2015 roku

Po podsumowaniu wyników sprzedaży z 2015 roku okazało się, że Nissan uplasował się ostatecznie w pierwszej piątce pod względem dynamiki wzrostu sprzedaży w Polsce. Bestsellerem wśród dostępnych modeli był Qashqai, a wśród aut elektrycznych LEAF.

Nissan zakończył miniony rok z jednym z najwyższych wzrostów sprzedaży (+20,6%) na rynku w porównaniu do roku 2014. Przez 12 miesięcy japońska marka sprzedała w kraju 14 375 samochodów, awansując ostatecznie na 9 miejsce w rankingu rejestracji nowych samochodów osobowych. Udział koncernu w rynku wyniósł 3,94% i był wyższy w stosunku rok do roku o niemal 0,5 p.p.

Rok 2015 był pierwszym pełnym rokiem sprzedaży nowych bądź odmłodzonych modeli Qashqai, Juke, X-Trail i Pulsar. Nissan jest szczególnie zadowolony z popytu na Qashqaia, który był najpopularniejszym crossoverem w Europie i Polsce.

Producent nie miał premier modelowych, wprowadził za to do gamy nową jednostkę napędową. Silniki 1.6 DIG-T jest dostępny w trzech wariantach mocy (163 KM –X–Trail, 190 KM – Pulsar i 218 KM – Juke Nismo RS).

Nissan jest liderem jeżeli chodzi o pojazdy w pełni elektryczne. Udział marki w tym segmencie w Polsce wyniósł 38%. Wynik ten może być w tym roku jeszcze lepszy ze względu na wprowadzenie do oferty modelu LEAF o zasięgu wydłużonym do 250 km.

Źródło: Nissan