DB Schenker dołączy do swojej floty 100 Mercedesów eActros LongHaul

Firma DB Schenker planuje wprowadzenie do swojej floty 100 ciężarówek Mercedes-Benz eActros LongHaul do obsługi transportu dalekobieżnego w Europie. Obie firmy podpisały list intencyjny w tej sprawie, a eksploatacja akumulatorowo-elektrycznego eActrosa LongHaul powinna przyczynić się do realizacji celu DB Schenker – osiągnięcia neutralnego bilansu emisji CO2 do 2040 roku.

Ta elektryczna ciężarówka o zasięgu ok. 500 km bez dodatkowego ładowania ma wejść do produkcji seryjnej w 2024 roku.

DB Schenker to dla nas ważny, długoletni partner, który już z powodzeniem używa naszych elektrycznych ciężarówek w transporcie dystrybucyjnym. Tym bardziej cieszy nas fakt, że również w transporcie dalekobieżnym firma ta postawi na ciężarówkę z gwiazdą – akumulatorowo- elektrycznego eActrosa LongHaul” – mówi Stina Fagerman, szefowa działu sprzedaży, marketingu i usług Mercedes-Benz Trucks.

„Sukcesywnie powiększając naszą flotę elektryczną, możemy nadal realizować nasz cel osiągnięcia pozycji wiodącego na świecie dostawcy zielonej logistyki. eActros LongHaul umożliwia praktyczną eksploatację pojazdów akumulatorowo-elektrycznych również na długich trasach. Z naszego punktu widzenia istotne znaczenie ma wzięcie odpowiedzialności za środowisko i promowanie ekologicznych rozwiązań” – tłumaczy Cyrille Bonjean, Head of Land Transport Europe w firmie DB Schenker.

Konstruktorzy Mercedes-Benz Trucks projektują eActrosa LongHaul pod kątem uzyskania takich samych parametrów wytrzymałościowych pojazdu i poszczególnych komponentów, jak w przypadku porównywalnego konwencjonalnego Actrosa do ciężkiego transportu dalekobieżnego, a więc przebiegu 1,2 miliona kilometrów w ciągu dziesięciu lat eksploatacji. W eActrosie LongHaul zastosowano akumulatory z ogniwami litowo-żelazowo-fosforanowymi (LFP). Odznaczają się one przede wszystkim długą żywotnością oraz większą energią użyteczną. Korzystając ze stacji ładowania o mocy około jednego megawata, akumulatory seryjnego eActrosa LongHaul będzie można naładować z poziomu 20 do 80 procent w czasie znacznie krótszym niż 30 minut. Trzy pakiety akumulatorowe zapewnią ciężarówce łączną pojemność zainstalowaną na poziomie ponad 600 kWh, a dwa silniki elektryczne zintegrowane z nową osią elektryczną wygenerują moc ciągłą 400 kW i moc maksymalną 600 kW. Oprócz ciągnika siodłowego, już od premiery rynkowej pojazdu Mercedes-Benz Trucks będzie produkował również warianty podwozia ciężarowego eActrosa LongHaul do zabudowy. Zapewni to klientom szereg kolejnych możliwości zastosowania ciężarówki w transporcie elektrycznym. Po pomyślnych testach zimowych w fińskim Rovaniemi, przeprowadzonych w temperaturach sięgających nawet minus 25 stopni C, kolejnym etapem będą testy na drogach publicznych.

Źródło: Informacja prasowa

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *