Volkswagen Group Polska wdraża nowy model sprzedaży, tzw. agencyjny dla samochodów elektrycznych. Pierwszą marką z Grupy, której pojazdy będą sprzedawane w ramach nowego rozwiązania jest hiszpańska CUPRA.
Od 1 lipca 2023 r. w modelu agencyjnym będzie sprzedawany pierwszy samochód elektryczny marki – CUPRA Born, a w trakcie 2024 r. dołączą do niego kolejne modele, zgodnie ze strategią hiszpańskiego producenta. Zmiana docelowo obejmie prawie całe portfolio samochodów elektrycznych marek dostępnych w Volkswagen Group Polska, począwszy od zamówień przyjmowanych od grudnia 2023 r.
W modelu agencyjnym zmianie ulega rola podmiotów bezpośrednio zaangażowanych w sprzedaż. W aktualnym, klasycznym procesie dealer kupuje pojazd od Volkswagen Group Polska i sprzedaje go do pozyskanego klienta we własnym imieniu. W modelu agencyjnym dealer stanie się agentem, który także będzie odpowiedzialny za pozyskanie i obsługę klienta, ale proces sprzedaży samochodu będzie wykonywał na rzecz Volkswagen Group Polska. Zmieni się zatem rola partnerów marki CUPRA.
Do pracy w nowym modelu sprzedaży przygotowany jest także Volkswagen Financial Services (VWFS), partner odpowiedzialny za finansowanie zakupu i użytkowania samochodów dla klientów marek należących do VGP.
Dla klienta największą różnicą będzie to, że sprzedającym samochód będzie Volkswagen Group Polska, tzn. umowa sprzedaży auta będzie zawierana z VGP i fakturę za samochód wystawi VGP. Odpowiedzialność z tytułu sprzedaży produktu będzie również po stronie VGP.
Pierwszym samochodem, który będzie sprzedawany w nowym modelu przez Grupę Volkswagen w Polsce jest elektryczna CUPRA Born. Docelowo, model agencyjny będzie dotyczył wszystkich pojazdów elektrycznych marek Volkswagen Samochody Osobowe, Volkswagen Samochody Dostawcze, Audi, Skoda, a także wszystkich modeli CUPRA (także spalinowych).
W czerwcu 2022 r. Grupa Volkswagen wdrożyła model agencyjny dla klientów korporacyjnych, tzw. flotowy agencyjny model sprzedaży obejmuje wszystkie modele samochodów marek Volkswagen, Volkswagen Samochody Dostawcze, Skoda, SEAT i Audi.
– Branża motoryzacyjna dynamicznie się zmienia, a potrzeby klientów detalicznych i flotowych są inne niż 10 lat temu. Chcemy zapewnić większą transparentność cen samochodów oferowanych naszym klientom, a także oferować płynną ścieżkę klienta zarówno w kanale offline jak i online. Stojąc u progu ery elektromobilności, odpowiadamy sprawnie na aktualne potrzeby naszych klientów – tłumaczy Daria Zielaskiewicz, dyrektorka marek SEAT i CUPRA.
(red) Źródło: Informacja prasowa