Continental pomaga flotom w minimalizacji kosztów operacyjnych

Oddziaływanie trendów gospodarczych i konsumenckich na rynek opon oraz nowości marki dostosowane do potrzeb klientów, także tych flotowych, były jednymi z głównych tematów spotkania prasowego zorganizowanego przez firmę Continental w Warszawie. Przy okazji byliśmy świadkami premiery nowej generacji opon klasy premium: Conti Hybrid HS5 i Conti Hybrid HD5, a ze względu na porę roku, przedstawiono także najnowszą ofertę marki w segmencie opon zimowych.

W strukturze kosztów floty transportowej około 30% udziału stanowią wydatki związane z paliwem, co może się jeszcze pogłębiać w sytuacji systematycznego wzrostu cen oleju napędowego. Dlatego tak ważne jest zrównoważone podejście do zarządzania flotą.

Continental promuje wykorzystanie całej wiedzy z zakresu opon, ich serwisowania, digitalizacji i mapowania procesów oraz analizy danych. Pełne wykorzystanie potencjału opon jest możliwe tylko przy pomocy dobrego rozwiązania w zakresie cyklu życia, obejmującego zarządzanie karkasami oraz wysoki poziom przejrzystości użytkowania dzięki rozwiązaniom cyfrowym.

Podejście promujące najniższe całkowite koszty jazdy (Lowest Overall Driving Costs) opiera się na ścisłej współpracy z klientem. W praktyce oznacza to np. przekazania danych telemetrycznych, które są analizowane przez zespół Continental w celu przedstawienia propozycji obniżenia kosztów. Następnie rozwiązanie to jest wspólnie wdrażane w życie. Zamiast jedynie obliczać potencjalne oszczędności, zespół Continental angażuje się aktywnie włączając w projekt sieć partnerów serwisowych.

Test opon EcoRegional z flotą Anneberg Transpol

Firma Anneberg Transpol działa na polskim rynku już ponad 30 lat. Obecnie spółka posiada ok. 100 ciągników. Specjalizacją firmy są przewozy towarów ciekłych cysternami, a także towarów sypkich i towarów przewożonych w tzw. sztukach przesyłki.

W lipcu 2021 r. Continental wraz z Anneberg Transpol rozpoczął test opon EcoRegional. Celem było zmierzenie realnej oszczędności zużycia paliwa. Początkowo wyodrębniono grupę 13 ciągników, które przez co najmniej rok wcześniej jeździły bez migracji opon, co umożliwiło zebranie wiarygodnych danych wejściowych do porównania z wynikami tekstu. Następnie należało dopilnować by testowane opony użytkowane były na tych samych ciągnikach i rodzaju transportu przez cały okres testowy. W ciągu 14-miesięcznego testu warunki te udało się spełnić 10 ciągnikom.

Nie we wszystkich pojazdach udało się zaobserwować poprawę zużycia paliwa. Niektóre ciągniki wykazały oszczędności, inne zużyły więcej niż poprzednio. Zużycie paliwa zależy od wielu czynników, w tym stanu technicznego ciągników i naczep, geografii przewozów, warunków pogodowych, jakości paliwa oraz umiejętności kierowcy. Dlatego nie ma sensu rozmawiać o pojedynczych wynikach, a jedynie o średniej w badanej próbce testowanych opon, czyli 60 sztuk – mówi Jacek Miłkowski, prezes zarządu Anneberg Transpol.

Po okresie testowym zmierzono oszczędność na poziomie 0,9% zużycia paliwa. Przy średniej rentowności firm transportowych w Polsce na poziomie 3-7 %, taka minimalizacja kosztów przekłada się na realny wynik spółki. Biorąc pod uwagę średnie zużycie paliwa na poziomie 27l/100 km oraz przebiegi roczne rzędu 130 000 km, a także wielkość floty, to uzyskane roczne oszczędności paliwowe spółki Anneberg Transpol należy szacować na ok. 22,5 tys. litrów ON, czyli ponad 150 tys. PLN.

Pomimo tego, iż opony wpływają pośrednio lub bezpośrednio na blisko połowę czynników kosztowych we flocie, zadanie dokładnego zmierzenia tego wpływu nie jest łatwe. Potrzeba bardzo wnikliwie przyjrzeć się nie tylko samym oponom, ale również aspektom operacyjnym. Pozytywne efekty w jednym obszarze łatwo zniweczyć zaniedbaniem w innym, jeśli nie patrzymy na obraz całościowo. Przedstawiony przykład testów pokazuje jakiego rzędu oszczędności możemy się spodziewać, nawet przy niewielkiej z pozoru poprawie tak istotnego parametru jak wydajność paliwowa. Nowoczesna i konkurencyjna firma transportowa patrzy nie na cenę poszczególnych elementów, ale na całość rachunku kosztowego. W Continental pomagamy optymalnie dobrać rozwiązania i produkty zarówno dla flot dostawczych jak i ciężarowych – mówi Krzysztof Otrząsek, dyrektor działu sprzedaży flotowej, Continental Opony Polska.

Zimowe podróże z oponami Continental

Nadchodzi zima, a wraz z nią czas wielu bliższych oraz dalszych wyjazdów. Warto odpowiednio przygotować do nich zarówno siebie, jak i samochód, pamiętając o istotnym aspekcie, jakim są dobre opony zimowe. Continental oferuje szeroki wybór najwyższej klasy ogumienia do każdego pojazdu.

Sporządzając listę rzeczy niezbędnych do zabrania na zimowe wyprawy, oprócz nart czy deski snowboardowej, należy pamiętać również o elementach zapewniających komfortową i bezpieczną podróż do celu. Dobrze dobrane ogumienie zimowe stanowi podstawę udanego wyjazdu. Projektując oponę WinterContact™ TS 870, inżynierowie Continental mieli na celu stworzenie jeszcze lepszego produktu niż jej wielokrotnie nagradzana poprzedniczka. W wyniku tego powstała opona, która w bezpośrednim porównaniu skraca drogę hamowania na lodzie o 5% i zapewnia o 5% lepsze prowadzenie na śniegu. Opona WinterContact™ TS 870 oferuje również lepszą przyczepność w warunkach zimowych oraz lepsze właściwości trakcyjne, zarówno na mokrej, jak i na suchej nawierzchni.

Jeszcze lepsza przyczepność na śniegu

Najlepszą przyczepność na ośnieżonej nawierzchni zapewnia nie przyczepność pomiędzy powierzchnią styku opony z nawierzchnią, ale przyczepność pomiędzy śniegiem a śniegiem. Śnieg dostaje się do rowków bieżnika, gdzie jest ubijany, a ubita warstwa śniegu w oponie łączy się ze śniegiem na drodze. Opona Continental WinterContact™ TS 870 wyposażona jest w specjalnie opracowane lamele 3D, ustawione pod optymalnym kątem do kontaktu ze śniegiem. Ponieważ bloki bieżnika zagłębiają się w śnieg, mogą się z nim skuteczniej zazębiać. Pozwala to na bardziej efektywne przenoszenie sił dynamicznych i zapewnia dobrą przyczepność podczas jazdy po linii prostej oraz w zakrętach na zaśnieżonych drogach.

Dopasowana do każdego samochodu

Opona Continental WinterContact™ TS 870 dostępna jest w szerokim spektrum rozmiarów dla samochodów miejskich i kompaktowych, z felgami o rozmiarach od 14 do 17 cali. W ofercie znajduje się także opona WinterContact™ TS 870 P dla pojazdów klasy średniej oraz SUV-ów, na felgi od 16 do 21 cali, o profilach od 35 do 65 i szerokości od 205 do 255 mm – wiele z nich z rantem ochronnym dla felgi i/lub oznaczeniem XL wskazującym na większą nośność. Każda opona WinterContact™ TS 870 oraz TS 870 P, niezależnie od rozmiaru, oferuje topowe osiągi, a wybór odpowiedniego modelu dyktuje jedynie rodzaj użytkowanego przez klienta pojazdu.

Continental ma także odpowiedź dla kierowców decydujących się na zakup opon wielosezonowych. Najwyższej klasy opona AllSeasonContact™, gwarantuje niezawodność w każdych warunkach pogodowych. Jej jakość potwierdza zwycięstwo w wielu prestiżowych testach, m.in. niemieckich tygodników „Auto Bild” oraz dwutygodnika „Auto Zeitung”.

Dodatkowo w tym sezonie Continental przygotował dla klientów specjalną promocję. Za zakup kompletu opon zimowych lub wielosezonowych od 17 cali wzwyż firma zwraca 150 zł. Akcja trwa od 24.10.2022 do 11.12.2022. Szczegóły na stronie www.contiuhp.pl.

Oprac. Tomasz Szmandra

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *