Auta elektryczne w wynajmie i leasingu z dopłatą w ramach programu „Mój elektryk”

Arval jako jedna z pierwszych firm CFM uruchamia dopłaty do wynajmu samochodów dla firm i klientów indywidualnych. Arval Service Lease Polska podpisał umowę z Bankiem Ochrony Środowiska, który jest dysponentem środków z programu „Mój elektryk” przygotowanego przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Spółka z Grupy BNP Paribas będzie mogła dzięki temu zaoferować klientom wynajem aut elektrycznych z niższą miesięczną ratą.

Korzystający z programu „Mój elektryk”, którzy zdecydują się na samochody w ramach wynajmu, nie będą musieli martwić się o dodatkowe formalności. Arval sprawdzi możliwość skorzystania z programu oraz wystąpi o zawarcie umowy o dopłatę w imieniu klientów, minimalizując formalności związane z uzyskaniem dotacji. Użytkownicy zapłacą po prostu niższe miesięczne raty. Otrzymana dotacja w całości jest przeznaczona na spłatę kapitału i od samego początku umowy wynajmu pomniejsza wartość spłat ponoszonych przez klienta, co przekłada się na niższą ratę wynajmu już od pierwszego miesiąca użytkowania.

Klienci, którzy kupują samochód za gotówkę, wszystkich formalności związanych dotacją muszą dokonać samodzielnie. Dopiero po przedstawieniu dokumentów dotyczących zakupu, rejestracji i ubezpieczenia auta oraz po podpisaniu umowy dotacji, będą uprawnieni do otrzymania dofinansowania.

W przypadku wynajmu samochodu elektrycznego, ta ścieżka będzie znacznie uproszczona. Klient w przysłowiowym „jednym okienku”, kontaktując się tylko z nami, złoży wniosek o finansowanie pojazdu i dotację. Arval przedstawił już ofertę samochodów na wynajem z dopłatą – jest ona dostępna w bogatym pakiecie usług Arval Go Electric, gdzie poza możliwością dofinansowania nasi klienci mogą również m.in. w ramach jednej raty wnosić opłaty za auto, stację ładowania czy korzystać ze spalinowego auta na okres wakacji. W zależności od modelu samochodu, dzięki dofinansowaniu z NFOŚiGW, miesięczna rata może być obniżona od 300 do nawet 800 zł. To w skali 2–3-letniego kontraktu daje bardzo wymierne oszczędności – mówi Robert Antczak, dyrektor generalny Arval Service Lease Polska. – Dotacje do pojazdów elektrycznych w wynajmie i leasingu były w Polsce długo wyczekiwane przez klientów, ale także przez firmy z naszej branży. Może to być ogromny impuls do rozwoju elektromobilności. Wystarczy wspomnieć, że w pierwszym półroczu 2021 roku co czwarty nowy samochód osobowy nabywany przez przedsiębiorców w naszym kraju był finansowany poprzez wynajem – dodaje.

Po raz pierwszy dopłaty dla firm

W programie NFOŚiGW przeznaczono aż 600 mln zł na dopłaty dla przedsiębiorców, samorządów i innych instytucji publicznych, które zdecydują się na zakup, leasing lub wynajem pojazdu elektrycznego. Dofinansowanie przysługuje bez względu na liczbę samochodów, które będzie wykorzystywał przedsiębiorca lub instytucja. Wysokość zależy od kategorii pojazdu oraz deklaracji średniego rocznego przebiegu pojazdu w okresie następnych dwóch lat.

Wnioski o dofinasowanie będzie można składać do 30 września 2025 roku lub do wyczerpania środków z programu.

Według tegorocznego Barometru Flotowego Arval Mobility Observatory, wysoka cena pojazdów elektrycznych znajdowała się na szczycie barier dla rozwoju elektromobilności w polskich flotach. Aż 62% fleet managerów, którzy nie chcieli inwestować w zeroemisyjne auta, wskazało właśnie ten czynnik jako powód. Dofinansowanie takich aut może mieć znaczący wpływ na zminimalizowanie tej bariery.

Oferta wynajmu auta elektrycznego z dopłatą

Z dopłat będą mogli skorzystać także po raz pierwszy przedstawiciele jednostek sektora publicznego. Ma to szczególne znaczenie w kontekście zbliżającego się terminu wdrożenia zapisów Ustawy o elektromobilności, która zakłada przynajmniej 10-procentowy udział samochodów z alternatywnymi napędami we flotach użytkowanych przez naczelne lub centralne organy administracji państwowej oraz przez jednostki samorządu terytorialnego, już od 1 stycznia 2022 r.

Zostały ostatnie tygodnie do wejścia w życie Ustawy o elektromobilności. Jeszcze przed wdrożeniem kolejnego etapu programu „Mój elektryk”, dostawaliśmy mnóstwo zapytań o wynajem pojazdów elektrycznych dla sektora publicznego. Wiemy jednak, że ostateczne decyzje były wstrzymane w oczekiwaniu na uruchomienie dopłat. Jestem przekonany, że dofinansowanie z NFOŚiGW będzie ostatecznym impulsem dla samorządów na ostatniej prostej przed 2022 rokiem. Co ważne, instytucje, które zdecydują się na wynajem, nie będą musiały inwestować w ekologiczne pojazdy znacznych środków ani czekać na wypłatę dofinansowania – mówi Paweł Doleciński, Head of Public Segment w Arval Service Lease Polska.

Dofinansowanie także dla klientów indywidualnych

Od 12 lipca z dofinansowań w ramach programu „Mój elektryk” mogą korzystać już klienci indywidualni. W ciągu 4 miesięcy od uruchomienia naboru złożono już ok. 1000 wniosków o dotację, których wartość opiewa na ponad 20 mln zł. Teraz osoby prywatne będą mogły też skorzystać z dopłat do wynajmu i leasingu pojazdów elektrycznych. Oferta dla klientów indywidualnych jest już dostępna w Arval.

Na dofinansowanie zeroemisyjnych pojazdów dla klientów indywidualnych NFOŚiGW przeznaczył 100 mln zł, a wnioski o dopłatę składać można do 30 września 2025 roku lub do momentu ogłoszenia wyczerpania środków z programu „Mój elektryk”.

Źródło: Informacja prasowa

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.