Aston Martin wrócił do Warszawy

Po przerwie spowodowanej zmianą importera marka Aston Martin ponownie zawitała do stolicy. Sprzedażą luksusowych aut legendarnej brytyjskiej firmy na polskim rynku zajmie się Auto Fus Group, który posiada już m.in. salony marek Rolls-Royce, McLaren, Alpina, BMW, Mini, Alfa Romeo oraz Jeep.

Salon w stylu pop-up zlokalizowany jest przy Trakcie Królewskim, na ul. Krakowskie Przedmieście, w sąsiedztwie hotelu Raffles Europejski i najbardziej luksusowych sklepów w Warszawie. Wcześniej mieściła się w tym miejscu ekspozycja innej kultowej marki z wysp brytyjskich – McLarena. Podczas uroczystej inauguracji działalności salonu Piotrowi, Tomaszowi i Maksymilianowi Fusom towarzyszyli przedstawiciele Aston Martina, którzy w swoich wystąpieniach nawiązali do bogatej, sięgającej początków XX wieku, historii marki, w której jest także wątek polski. Dwa najważniejsze silniki do brytyjskich samochodów zaprojektował inżynier z Krakowa – Tadeusz Marek. Co ciekawe, różne wersje tych jednostek napędowych były montowane przez blisko pół wieku w takich modelach jak DBR2, DB4, DB5 (znanym z filmów o agencie 007) oraz Virage, Volante i Vantage.

Po wielu zmianach właścicielskich Aston Martin (firma należała m.in. do Davida Browna, koncernu Ford i Dave’a Richardsa, szefa firmy Prodrive) 25 proc. udziałów w spółce wykupił kanadyjski miliarder Lawrenc Stroll, który jest również właścicielem zespołu Formuły 1, noszącego od tegorocznego sezonu nazwę Aston Martin Cognizant Formula One Team (wcześniej Force India i Racing Point). Bolidy zespołu, którego kierowcami są Sebastian Vettel i Lance Stroll (syn Lawrenca) pomalowane zostały w tradycyjne barwy „wyścigowej” brytyjskiej zieleni, podobnie jak samochód bezpieczeństwa (Safety Car), którym na wybranych Grand Prix był model Vantage. Takie właśnie auto zaprezentowano w warszawskim salonie, a tuż obok można było podziwiać model DBX – pierwszego luksusowego SUV-a tej marki.

To kolejny etap naszej ekspansji jeżeli chodzi o luksusowe marki – tłumaczy Piotr Fus, współwłaściciel Auto Fus Group. – Od 10 lat współpracujemy z Rolls-Royce’m, od czterech lat jesteśmy związani z McLarenem, a teraz przyszedł czas na ulubioną markę agenta jej królewskiej mości. Jestem szczęśliwy, że to nie ja szukałem kontaktu z tą firmą, tylko ta firma znalazła mnie i stąd pojawiła się propozycja współpracy. Jak widać dobre opinie w światku producentów aut premium szybko się rozchodzą… A zainteresowanie marką Aston Martin w Polsce jest ogromne i widzę spory potencjał w tym przedsięwzięciu. Na razie mamy bardzo prestiżową lokalizację na najpiękniejszej chyba ulicy w stolicy, ale w przyszłości zamierzamy rozbudować salon dla marek luksusowych, zwłaszcza, że być może w tym zakresie nie powiedzieliśmy jeszcze ostatniego słowa.

Wcześniej dystrybucją aut tej marki zajmowała się firma British Automotive Holding, natomiast Auto Fus Group uruchomił także centrum serwisowe samochodów Aston Martin w Warszawie przy ul. Ostrobramskiej.

Tomasz Szmandra
Fot. autor i Auto Fus Group

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *