Lightyear, holenderska firma z sektora hi-tech, produkująca samochody elektryczne zasilane energią słoneczną, podpisała umowę przedwstępną z firmą Arval z Grupy BNP Paribas, europejskim liderem w zakresie wynajmu długoterminowego pojazdów. Zamówienie dotyczy 10 tys. sztuk solarnego pojazdu elektrycznego Lightyear 2.
Partnerstwo to pozwoli klientom korporacyjnym i konsumentom z kluczowych rynków Arval w Europie doświadczyć mobilności opartej na czystej energii słonecznej. Wstępne zamówienia na model Lightyear 2 od partnerów z segmentu B2B sięgają obecnie 21 tys. egzemplarzy, co odpowiada sprzedaży o wartości 840 milionów euro. Tydzień temu firma Lightyear uruchomiła dla klientów możliwość zapisywania się na listę oczekujących na model Lightyear 2. Zapewnia to pierwszeństwo w składaniu zamówień przedpremierowych, które rozpoczną się jeszcze w tym roku.
Partnerstwo oparte na wspólnych wartościach
Arval i Lightyear mają podobne ambicje dotyczące działań na rzecz zrównoważonej mobilności, a partnerstwo ma na celu wsparcie Lightyear w wejściu na rynek konsumencki w latach 2023/24 nie tylko w Europie, ale także szerzej, na innych rynkach.
– Technologia Lightyear jest sprawdzona, przystępna cenowo i przyjazna dla środowiska, dlatego będzie stanowić doskonałe uzupełnienie naszej floty – mówi Alain van Groenendael, prezes i dyrektor generalny Arval. – Naszą ambicją jest wynajmowanie 700 tys. zelektryfikowanych pojazdów globalnie, w ramach finansowanej przez nas floty do 2025 roku. Z niecierpliwością czekamy na włączenie do niej 10 tys. samochodów Lightyear 2. Pomogą nam one nie tylko osiągnąć ten cel, ale także zapewnić naszym klientom optymalne rozwiązanie, które odpowiada na ich potrzeby związane z transformacją energetyczną i wyzwaniami infrastrukturalnymi w Europie – dodaje.
Ponad 800 km zasięgu
– Oprócz oferowania solarnych samochodów elektrycznych klientom indywidualnym, Arval jako firma świadcząca usługę wynajmu, odgrywa kluczową rolę w szerokim rozpowszechnieniu naszej technologii. Jesteśmy wdzięczni za zaufanie i możliwość korzystania z wiedzy oraz międzynarodowego zasięgu Arval przy wprowadzaniu na rynek modelu Lightyear 2 – mówi Lex Hoefsloot, dyrektor generalny i współzałożyciel firmy Lightyear.
Lightyear 2 to odpowiedź na potrzebę zapewnienia wygodnego rozwiązania w zakresie zeroemisyjnej mobilności. Według producenta, dzięki panelom słonecznym umieszczonym na dachu i masce samochodu, możliwe będzie podwojenie zasięgu pojazdu do ponad 800 km na jednym ładowaniu. W efekcie, samochód solarny będzie można ładować 3 razy rzadziej, w porównaniu do klasycznego pojazdu elektrycznego, a wszystko to przy cenie poniżej 40 tys. euro.
Źródło: Informacja prasowa