Arval i PZPO wdrażają Certyfikat Oponiarski

Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego (PZPO) wraz z firmą Arval Service Lease Polska z rynku wynajmu pojazdów, będą promować Certyfikat Oponiarski i wdrażać go w serwisach w całej Polsce. Certyfikat ma wesprzeć warsztaty w drodze do profesjonalizacji obsługi, a klientom zapewnić wysoki stopień jakości technicznej i dbałości o powierzone pojazdy.

Certyfikat Oponiarski to niezależny system oceny i wyróżnienia rzetelnych serwisów, uruchomiony przez PZPO w oparciu o audyt wyposażenia i kwalifikacji personelu technicznego. Opony przy prędkościach autostradowych są trzecim najszybciej obracającym się elementem samochodu, zaraz po wałku silnika i turbinie. I jedynym, który przenosi moc silnika i siłę hamowania na drogę. Choć wykonane są z materiałów zapewniających osiągi i wytrzymałość w czasie jazdy, opony są wrażliwe na nieodpowiedni serwis. Chcąc zapewnić swoim klientom wysoką jakość usług w tym wrażliwym obszarze, Arval wspólnie z PZPO będzie wdrażać stopniowo Certyfikat Oponiarski w sieci serwisów współpracujących.

Nasza firma obsługuje flotę blisko 70 000 pojazdów i w przypadku zdecydowanej większości z nich odpowiedzialni jesteśmy również za proces wymiany opon realizowany przez profesjonalnych partnerów zrzeszonych w sieciach producentów opon. Niestety zdarza się, że poziom realizacji tej usługi w serwisach jest wciąż zróżnicowany. Jako lider rynku wynajmu pojazdów w Polsce chcemy mieć pewność, że wszyscy nasi klienci otrzymają usługi związane z obsługą opon na najwyższym poziomie. Fachowa i sprawna wymiana opon ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo użytkowników a także na trwałość samego ogumienia. Naszą ambicją jest osiągniecie celu polegającego na uzyskaniu przez ponad połowę serwisów, z którymi współpracujemy, Certyfikatu Oponiarskiego PZPO i Arval. Dla nas i dla naszych klientów będzie to gwarancją, że opony w tych serwisach są obsługiwane z najwyższą jakością i starannością – mówi Karolina Gościeta, Administration & Billing Manager w Arval Service Lease Polska.

Profesjonalne serwisy zajmujące się ogumieniem muszą mieć odpowiednie wyposażenie, wyszkolony personel oraz adekwatny poziom obsługi klienta. – Wymiana opon wymaga wiedzy, umiejętności i profesjonalnych narzędzi. Brak choćby jednego z tych elementów zwiększa ryzyko, zarówno dla klientów, jak i dla właściciela serwisu. Uszkodzenie felgi czy opony zagraża bezpieczeństwu i generuje koszty. Nasz audyt związany z wydaniem Certyfikatu Oponiarskiego weryfikuje czy dany warsztat ma odpowiednie maszyny i urządzenia, które są w prawidłowym stanie technicznym oraz umiejętności mechaników. Potwierdzeniem funkcjonowania serwisu jest dokumentacja zdjęciowa i filmowa. Po pozytywnym przejściu certyfikacji, klienci będą mieli pewność, że opony w ich autach w danym miejscu są prawidłowo montowane, a sam pojazd traktowany starannie – mówi Piotr Sarnecki, dyrektor generalny Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO).

Niedbała obsługa prowadzi do uszkodzeń stopki opony lub warstw wewnętrznych, które ujawnią się w dopiero w trakcie jazdy. Pamiętajmy, że przy prędkości autostradowej, opona obraca się ok. 1000 razy na minutę, więc nie ma marginesu na błąd serwisu Oznacza to, że od rzetelnego wykonania usługi oponiarskiej zależy zdrowie i życie kierowcy oraz pasażerów.

Idea Certyfikatu Oponiarskiego PZPO i Arval jest niezwykle istotna. Od jakości usług w serwisach – np. poziomu przygotowania pracowników czy jakości maszyn – zależy nie tylko stan naszych pojazdów, ale przede wszystkim życie i zdrowie użytkowników auta. Wiemy, że Certyfikat Oponiarski to jedyny program w Polsce, który powstał przy współpracy wszystkich najważniejszych producentów opon oraz sieci serwisowych i ekspertów z branży. Dzięki temu ma jednolite kryteria certyfikacji i procedury wymiany opon – takie same dla wszystkich, transparentne i rozsądne. Widzimy, że warto kierować się Certyfikatem przy wyborze serwisu – dodaje Karolina Gościeta.

Ważnym elementem współpracy Arval i PZPO będzie również wyróżnienie serwisów, które są szczególnie odpowiedzialne za dbałość o środowisko. Elementem audytu jest weryfikacja tego, w jaki sposób serwis radzi sobie ze zużytymi oponami i czy systematycznie korzysta z istniejącego systemu zbiorki zużytych opon. Takie serwisy będą miały dodatkowe oznaczenie „Serwis odpowiedzialny społecznie”.

Źródło: Informacja prasowa

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *