Arval dostarczy kolejne 83 samochody elektryczne dla Krakowa

Arval Service Lease Polska, spółka z Grupy BNP Paribas dostarczy 83 samochody elektryczne – osobowe i dostawcze, na potrzeby spółek miejskich w Krakowie. Kontrakt na wynajem aut, wart ponad 15 mln zł, podpisano na podstawie przetargu rozstrzygniętego w lutym tego roku. Większość pojazdów trafi do Krakowa jeszcze przed wakacjami.

Ponad połowa samochodów zamówionych przez Krakowski Holding Komunalny to osobowe Renault Megane e-Tech o zasięgu powyżej 400 km. Kraków otrzyma także Volkswageny ID.4 oraz Ople eCorsa Elegance, a w przypadku pojazdów dostawczych Arval dostarczy Ople Combo-e oraz Ople Vivaro-e. Zeroemisyjne pojazdy mają być wykorzystywane przez miejskie spółki m.in. do realizacji codziennych zadań. Umowę wynajmu zawarto na okres 36 miesięcy. To nie pierwsza współpraca firmy Arval i Krakowskiego Holdingu Komunalnego. W 2019 roku miejskie spółki podpisały umowę na wynajem 47 samochodów elektrycznych.

Wydania pierwszych pojazdów w ramach realizacji nowego kontraktu rozpoczęły się już w marcu. Zdecydowana większość z 83 zamówionych aut trafi do Krakowskiego Holdingu Komunalnego w pierwszej połowie roku. Jak podkreślono w komunikacie, gdy zamówienie zostanie w całości zrealizowane, Gmina Miejska Kraków podtrzyma wysoki wskaźnik realizacji ustawowego obowiązku wynikającego z ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych. – Kraków to pierwsze i na razie jedyne miasto w Polsce, które tak poważnie podchodzi do transformacji energetycznej. Ustawa o elektromobilności aktualnie narzuca na organy administracji państwowej i jednostki samorządowe obowiązek posiadania we flotach co najmniej 10% pojazdów zeroemisyjnych, a od 2025 roku będzie to wymóg na poziomie 30%. Tymczasem stolica Małopolski podwaja właśnie liczbę użytkowanych aut elektrycznych i korzysta już głównie z takich pojazdów – mówi Paweł Doleciński z firmy Arval Service Lease Polska.

Warto też przypomnieć, że Kraków będzie pierwszym miastem w Polsce, które stworzy Strefę Czystego Transportu. Ma ona zacząć obowiązywać, od 1 lipca 2024 roku, na początek ograniczając wjazd do miasta samochodom najbardziej zatruwającym środowisko. Od tego momentu do centrum Krakowa wjadą tylko pojazdy spełniające normy Euro 1 dla aut benzynowych i Euro 2 dla silników Diesla oraz modele elektryczne, napędzane wodorem lub gazem ziemnym. Od 1 lipca 2026 kryteria dla samochodów spalinowych zostaną podniesione i wymagane będzie spełnienie norm Euro 3 dla silników benzynowych oraz Euro 5 dla diesli.

Źródło: Informacja prasowa

Robert Antczak, dyrektor generalny, Arval Service Lease Polska i Jakub Bator, członek zarządu Krakowskiego Holdingu Komunalnego.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *