Alphabet z dużym wzrostem w 25. rocznicę istnienia

Firma Alphabet podsumowuje udany biznesowo rok 2021: pomimo utrzymujących się wyzwań związanych z pandemią i kryzysem półprzewodników, całkowite portfolio firmy ustabilizowało się na poziomie ok. 700 tys. pojazdów. Łączna liczba zamówień zwiększyła się do prawie 250 tys. pojazdów, co stanowi wzrost o ponad 18% w porównaniu z poprzednim rokiem.

W tym roku Alphabet kończy 25 lat – to, co rozpoczęło się w 1997 r. w Wielkiej Brytanii od założenia Alphabet jako spółki zależnej BMW Group zajmującej się zarządzaniem flotą, do dziś przekształciło się w nowoczesnego i zrównoważonego dostawcę mobilności. Portfolio firmy rozwijało się dynamicznie na przestrzeni lat: w 2005 roku po drogach poruszało się około 100 tys. pojazdów klientów firmy, a dziś ta liczba utrzymuje się na poziomie ok. 700 tys. aut.

Zrównoważony rozwój

Dane biznesowe Alphabet pokazują, że świadomość i zapotrzebowanie na zrównoważone floty z alternatywnymi napędami niezmiennie rosły w 2021 r. Portfolio pojazdów BEV/PHEV firmy powiększyło się tym samym do 46 000 pojazdów. „Zrównoważony rozwój wyznacza nasz kierunek na przyszłość” — mówi Markus Deusing, CEO Alphabet International. „Nasz biznes urósł łącznie o około 77% w porównaniu z poprzednim rokiem, osiągając szczyt w dziedzinie pojazdów EV. W tym roku Alphabet zamierza nadal zwiększać udział pojazdów zelektryfikowanych w ramach nowego biznesu do poziomu 30% oraz kontynuować misję zwiększania świadomości i popytu na zrównoważone, bardziej ekologiczne rozwiązania we flotach. Ma to szczególne znaczenie w kontekście celów klimatycznych”.

Alphabet elektryfikuje floty za pomocą usługi AlphaElectric już od 2013 r. – jest to obszar, który będzie nieustannie rozwijany, aby zapewnić klientom kompleksowe rozwiązania w zakresie zrównoważonego rozwoju.

Kluczowa rola rozwiązań cyfrowych

Alphabet od samego początku dostrzegał potencjał cyfryzacji oraz jej kluczową rolę w zrównoważonym rozwoju. W 2010 r. firma była pierwszym dostawcą rozwiązań leasingowych z własną aplikacją mobilną, a cel ułatwiania życia swoim klientom pozostaje aktualny także dziś – ze stale rosnącą elastycznością rozwiązań.

Your Mobility. Made easy

W drugiej połowie zeszłego roku Alphabet osiągnął kolejny kamień milowy w swojej historii, prezentując odświeżony wizerunek marki. Zwiększone zaangażowanie w zrównoważony rozwój oraz zrozumienie potrzeb klienta, które przekładają się na nową obietnicę marki: Your mobility. Made easy. Aby dotrzymać tej obietnicy, Alphabet zapowiada, że będzie nadal rozwijał swoje cyfrowe produkty i usługi w 2022 r. m.in. poprzez uruchomienie zupełnie nowej, samoobsługowej platformy dla klientów oraz poprzez kolejną aktualizację aplikacji mobilnej AlphaGuide.

Źródło: Informacja prasowa

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *