Alfa Romeo Tonale oficjalnie zaprezentowana [FILM]

Długo wyczekiwany nowy model Alfy Romeo wreszcie został oficjalnie zaprezentowany podczas premiery online. Auto będzie oferowane z klasycznym napędem hybrydowym oraz w wersji Plug-in Hybrid. Czy kolejna atrakcyjna „Włoszka” z rodziny tego zasłużonego producenta zostanie nową Miss?

Opracowana w Centro Stile Alfa Romeo produkcyjna wersja Tonale jest zbliżona do auta koncepcyjnego, który był zapowiedzią nowego modelu. Kompaktowe wymiary Tonale – długość 4,53 m, szerokość 1,84 m i wysokość 1,6 m – łączą w sobie wyjątkowość włoskiego kunsztu projektowania aut i oryginalny, współczesny styl Alfy Romeo. W tylnych światłach zastosowano te same elementy stylistyczne, co w światłach przednich, tworząc krzywą sinusoidalną, która oplata całą tylną część samochodu, tworząc charakterystyczną sygnaturę świetlną. Natomiast dynamizm nadwozia podkreśla ogromna tylna szyba, będąca nawiązaniem do modelu 8C Competizione, a także wzory obręczy kół, które odwzorowują… tarczę klasycznego telefonu.

Wnętrze jest silnie skoncentrowane na kierowcy, z łatwym dostępem do wszystkich elementów sterujących. Jedną z najważniejszych nowości są wbudowane funkcje asystenta głosowego Amazon Alexa, dzięki którym wykonywane czynności mogą być jeszcze prostsze i wygodniejsze. Pełna integracja z Amazon – dzięki funkcji „Secure Delivery Service” sprawia, że Tonale można wybrać nawet jako miejsce dostawy zamówionych paczek, odblokowując drzwi i pozwalając kurierowi pozostawić je wewnątrz samochodu. A wszystko to przy zachowaniu całkowitego bezpieczeństwa. Można również otrzymywać aktualizacje na temat stanu samochodu. Przebywając w zaciszu własnego domu, można poznać poziom naładowania akumulatora i poziomu paliwa, znaleźć punkty użyteczności publicznej, ustalić ostatnią lokalizację samochodu, wysyłać polecenia zdalnego blokowania i odblokowywania itp. Alexa może być również wykorzystywana, by dodać produkty do listy zakupów, wyszukać pobliską restaurację lub ustawić światła czy też ogrzewanie podłączone do systemu automatyki domowej.

Auto będzie oferowane z klasycznym napędem hybrydowym oraz Plug-in Hybrid. W wersjach Hybrid, o mocach 130 i 160 KM, Alfa Romeo została wyposażona w 48-woltowy układ napędowy, który może napędzać koła nawet wtedy, gdy silnik spalinowy jest wyłączony. Natomiast wersja Plug-in Hybrid Q4 o mocy 275 KM z napędem na wszystkie koła ma oferować zasięg w trybie elektrycznym nawet do 80 km (w cyklu miejskim).

Alfa Romeo Tonale jest w standardzie wyposażona w nowy system informacyjno-rozrywkowy. Dzięki spersonalizowanemu systemowi operacyjnemu Android i łączności 4G z aktualizacjami Over-the-Air (OTA), oferuje również treści, funkcje i usługi, które są na bieżąco aktualizowane. System obejmuje w pełni cyfrowy ekran zegarów o przekątnej 12,3”, główny ekran dotykowy na desce rozdzielczej o przekątnej 10,25” oraz wielozadaniowy interfejs, dzięki któremu wszystko jest na wyciągnięcie ręki, bez odwracania uwagi od drogi.

Na wyposażeniu znalazły się także m.in.: inteligentny tempomat adaptacyjny (IACC), aktywny asystent utrzymania pasa ruchu (LC) i asystent jazdy w korkach („Traffic Jam Assist”), które automatycznie dostosowują prędkość i tor jazdy, utrzymując samochód na środku pasa ruchu i w odpowiedniej odległości od pojazdu jadącego z przodu. Tonale jest również wyposażone w inne nowoczesne urządzenia i technologie, które doskonalą interakcję pomiędzy kierowcą, samochodem i drogą: od autonomicznego systemu awaryjnego hamowania („Autonomous Emergency Braking”), który ostrzega kierowcę o niebezpieczeństwie i włącza hamulce, aby uniknąć lub złagodzić skutki kolizji z pieszym lub rowerzystą, poprzez system wykrywania znużenia u kierowcy („Drowsy Driver Detection”), system monitorowania martwego pola („Blind Spot Detection”), po system wykrywania obiektów na drodze cofania („Rear Cross Path Detection”). Do kompletu tych wszystkich systemów bezpieczeństwa jazdy dochodzi wysokiej rozdzielczości kamera 360° z dynamiczną siatką.

Tonale jest pierwszym na rynku samochodem z cyfrowym certyfikatem NFT („non-fungible token”), który od momentu zakupu ewoluuje, „śledząc” jego użytkowanie w trakcie cyklu eksploatacji samochodu, co przynosi znaczne korzyści w zakresie ochrony wartości rezydualnej.

Nowa Alfa Romeo jest produkowana we Włoszech, w zmodernizowanym zakładzie Giambattista Vico w Pomigliano d’Arco.

(TSz) Źródło: Informacja prasowa

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *