Podczas prezentacji Alfy Romeo na warszawskiej Pradze mieliśmy okazję pojeździć specjalną serią limitową Quadrifoglio Super Sport modeli Giulia i Stelvio, a także zobaczyć z bliska nową Alfę Romeo Junior produkowaną w Polsce, której cennik rozpoczyna się od 129 600 zł.
Jest to najmniejszy w gamie włoskiej marki SUV, który zjeżdża z taśmy produkcyjnej w tyskiej fabryce, tej samej w której powstają Fiat 600 i Jeep Avenger. Pierwsze egzemplarze nowej Alfy trafią do klientów w czwartym kwartale tego roku.
Wymiary nowej Alfy Romeo to 417,3 cm długości, 178,1 cm szerokości (198,1 cm z lusterkami) i 153,9 cm wysokości, rozstaw osi 255,7 cm. Standardowo pojemność bagażnika wynosi 415 l, a po złożeniu oparć tylnych siedzeń nawet 1280 l. Wersje elektryczne oferują nieco mniej miejsca: 400-1265 l.
Napęd
W ofercie tego modelu znajduje się 1 jednostka benzynowa oraz 2 warianty elektryczne – wszystkie z napędem na przednią oś.
Silnik benzynowy z układem mild hybrid 48 V:
- Ibrida (1.2 R3, 136 KM, 230 Nm) z 6-biegową przekładnią dwusprzęgłową eDCT, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,9 s, prędkość maksymalna: 206 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,2 l/100 km
Silniki elektryczne:
- Elettrica: 156 KM, 260 Nm, akumulator o pojemności 51 kWh netto, przyspieszenie 0-100 km/h: 9 s, prędkość maksymalna: 150 km/h
- Elettrica 240: 240 KM, 345 Nm, akumulator o pojemności 51 kWh netto, przyspieszenie 0-100 km/h: 6 s, prędkość maksymalna: 200 km/h
Wersje wyposażenie i ceny
- Ibrida – od 129 600 zł
- Ibrida Speciale – od 139 600 zł
- Elettrica – od 173 200 zł
- Elettrica Speciale – od 183 200 zł
- Elettrica Veloce – od 215 200
Tekst i zdjęcia: Jolanta Stypułkowska