Firma Hamburger Hochbahn AG złożyła w Daimler Buses zamówienie na autobusy elektryczne solo i przegubowe dla transportu publicznego w Hamburgu. Dostawa 350 pojazdów Mercedes-Benz eCitaro i eCitaro G będzie sukcesywnie realizowana do 2030 roku.
Hamburger Hochbahn AG potwierdził, że Daimler Buses otrzymał kontrakt jako wyłączny dostawca do 350 całkowicie elektrycznych autobusów miejskich Mercedes-Benz eCitaro i eCitaro G. Nowe autobusy solo i w wersji przegubowej mają zostać dostarczone do północnoniemieckiej metropolii Hamburg w ciągu najbliższych pięciu lat. Najistotniejszymi czynnikami, które przekonały Hamburger Hochbahn AG do tego wyboru, były niski całkowity koszt posiadania (TCO) i udogodnienia związane z naprawami eCitaro przez cały długi okres eksploatacji autobusów.
Elektromobilność z najwyższej półki
Przypomnijmy, że w 2024 roku model eCitaro po raz kolejny otrzymał wyróżnienie „Electric Bus Champion”. W ramach strategii zrównoważonego rozwoju Daimler Buses oferuje zarówno elektromobilność, jak i odpowiednio dostosowane usługi cyfrowe w pełnym pakiecie prosto z fabryki. Nowe autobusy dla Hamburger Hochbahn AG będą wyposażone w baterie generacji NMC3, które gwarantują duży zasięg bez emisji spalin. Mercedesy eCitaro wyposażono także w szeroką gamę systemów wspomagania, takich jak Preventive Brake Assist i Sideguard Assist z funkcjami, które w niektórych przypadkach znacznie wykraczają poza wymogi określone ogólnym rozporządzeniem Unii Europejskiej w sprawie bezpieczeństwa (General Safety Regulation; GSR). Na pokładzie znalazł się także nowoczesny system klimatyzacji automatycznej z zaawansowanym zarządzaniem temperaturą.
Ku bezemisyjnej przyszłości
Hamburger Hochbahn AG została uhonorowana Niemiecką Nagrodą Zrównoważonego Rozwoju 2024. Nagroda przyznawana jest podmiotom realizującym pionierskie projekty za ekologiczne i społeczne zaangażowanie w transformację w kierunku zrównoważonej przyszłości. Hamburger Hochbahn AG otrzymała tę ważną nagrodę za działalność w charakterze pioniera zrównoważonej mobilności w Niemczech, w której kluczową rolę odgrywa wymiana taboru w lokalnym autobusowym transporcie publicznym na pojazdy zelektryfikowane. Do początku lat 30-tych cała flota autobusów ma przejść na napędy bezemisyjne. Dodajmy, że do ładowania swoich autobusów Hamburger Hochbahn AG wykorzystuje w 100% ekologiczną energię elektryczną.
Źródło: Informacja prasowa