Sieć dilerska Lexus Central Europe w Polsce do 2023 roku powiększy się z 14 do 20 salonów. Jednak do 2025 roku marka planuje otwarcie kolejnych sześciu obiektów. Polskie salony Lexusa należą do najlepszych w Europie.
Już w ostatnich dwóch latach powstały salony Lexus Trójmiasto oraz Lexus Warszawa Radość, a w Małopolsce otwarto największy salon w Europie – Lexus Kraków-Zakopiańska. W sumie działa obecnie 14 obiektów, które w 2021 roku przyjęły ponad 10 tys. zamówień na nowe modele.
Marka Lexus skrupulatnie wybiera nowe lokalizacje salonów i planuje dalsze zwiększanie liczby obiektów, by osiągnąć 100-procentowe pokrycie sprzedaży rynku premium w Polsce. Do 2023 roku sieć dilerska ma liczyć 20 punktów. Jako odpowiedź na rosnące zainteresowanie marką, w kolejnych dwóch latach w planach jest otwarcie trzech salonów w największych polskich aglomeracjach, a także trzech bardziej kameralnych obiektów w miastach satelitarnych.
„Jako Lexus Central Europe szykujemy się na nową erę w historii naszej marki. Cieszy nas sukces drugiej generacji modelu NX, a także dobrze przyjęte światowe premiery nowego RX-a oraz pierwszego elektrycznego auta zbudowanego od podstaw, modelu RZ. Rośnie liczba zamówień, a chcemy, by samochody Lexusa były dostępne w każdym zakątku Polski, dlatego rozbudowujemy naszą sieć dilerską. Naszym wyróżnikiem na rynku jest wyjąkowa jakość obsługi, którą doceniają nasi klienci i za którą byliśmy wielokrotnie nagradzani” – mówi Stanisław Piasecki, menedżer projektu Lexus Experience.
Salony Lexusa funkcjonją zgodnie z zasadami japońskiej gościnności Omotenashi. Projekt Lexus Experience, czyli 5-gwiazdkowej jakości obsługi, oparto o trzy filary: przewidywanie oczekiwań klientów, dbałość o szczegóły oraz wyrażanie wdzięczności. Dodatkowo, gośćmi salonów Lexusa zajmuje się Omotenashi Manager, którego rolą jest dbałość o to, aby każdy klient został zauważony, serdecznie przywitany i był przez cały czas pod opieką. Oprócz tego nadzoruje pracę całego zespołu, czyli doradców ds. samochodów nowych, używanych, serwisu oraz recepcji, żeby mieć pewność, iż każdy z nich realizuje listę rygorystycznych standardów w pracy z każdym klientem. To absolutny wyróżnik w klasie premium.
Ludzie z odpowiednim nastawieniem i pasją są nieodłącznym elementem Omotenashi w Lexusie, ale istotna jest również atmosfera salonu. Dlatego również projekt wnętrza, materiały, zapach, muzyka i multimedia salonu (projekt Lexus Retail Concept) są efektowne, ale łączą jednocześnie styl z komfortem oraz ergonomią. Świadczą o tym m.in. specjalnie zaprojektowane przez Lexusa fotele w poczekalni tworzące prywatną przestrzeń dla każdego z gości, a także inteligentne oświetlenie salonu, które reaguje na obecność człowieka i rozjaśnia się, zapraszając do wejścia.
W 2020 i 2021 roku polskie salony Lexusa uznano za najlepsze ze wszystkich europejskich punktów marki. Wysoki poziom potwierdzają też niezależne wyróżnienia – polskie salony Lexusa były niejednokrotnie wyróżniane europejską nagrodą KIWAMI (jap. najlepszy), znajdując się wśród 10 topowych salonów w Europie pod kątem jakości obsługi i realizacji wskaźników biznesowych. Jako inspiracja dla tych, którzy mają inspirować innych, dilerzy KIWAMI mają możliwość odwiedzenia kluczowych dla kształtowania marki Lexus miejsc na świecie i interakcji z niesamochodowymi wynalazkami Lexusa, m.in. takimi jak Lexus Hoverboard (jedyna na świecie deskorolka unosząca się nad ziemią), sportowymi prototypami jachtów Lexusa lub kolacja obsługiwana przez kelnerów-robotów niczym z filmów science-fiction.
(red) Źródło: Informacja prasowa