[WYWIAD] SmartGPS – Polacy wybierają polskie produkty

Sprzedaż zewnętrznych nawigacji satelitarnych przeżywa wzloty i upadki. Jednak po długiej bessie klienci znowu zaczynają przekonywać się do tych rozwiązań. Wśród wielu urządzeń dostępnych na rynku to nasz krajowy producent jest jednym z najpopularniejszych. Właśnie dlatego postanowiliśmy porozmawiać z Prezesem 4CV Mobile, Mariuszem Kurkiem o pozycji i produktach SmartGPS.

MF: Czy mógłby Pan nieco opowiedzieć o firmie, jej produktach i o tym, jak wygląda Wasza sytuacja na rynku polskim?

Mariusz Kurek: Jako firma w tej siedzibie urzędujemy od 2001 roku. Na początku zajmowaliśmy się serwisowaniem urządzeń, głównie dla Nokii jako sprzętu GSM-owego. W późniejszym czasie do tego grona zaczęły dołączać nowe firmy jak Samsung, Sony, Siemens, Altacel czy Motorola. Przez 15 lat sytuacja cały czas się zmieniała. W pewnym momencie postanowiliśmy zainwestować w sprzedaż produktów. W konsekwencji doszliśmy do momentu, kiedy firma jest podzielona na parę działów. Jeden z nich zajmuje się sprzedażą naszych produktów, takich jak SmartGPS czy Rider oraz dystrybucją marki Becker oraz Kawasaki.

Czy nawigacje zewnętrzne cieszą się dużą popularnością na rynku?

Rynek się cały czas się zmienia. Parę lat temu sprzedaż nawigacji zewnętrznych załamała się. W chwili obecnej jest jednak na dość stałym poziomie. Jest to około 400 tysięcy urządzeń rocznie. W tym około 15% stanowią produkty SmartGPS. Jest to najmocniejsza polska marka.

Co wyróżnia SmartGPS?

Stosunek ceny do jakości, jak też rozpoznawalność brandu. SmartGPS jest od paru lat sprzedawany w największych sieciach w Polsce. Bardzo dużo użytkowników jest w stanie polecić te urządzenia kolejnym osobom, z uwagi na ich funkcjonalność, niezawodność i solidność wykonania.

Co oprócz opcji nawigacji jest oferowane w SmartGPS?

W Polsce korzystamy z MapyMap (firma e-Mapa). Dzięki temu w naszych urządzeniach są zapisane ścieżki rowerowe, szlaki piesze czy punkty turystyczne. To pozwala na używanie nawigacji również poza samochodem.

Pracujemy również nad rozszerzeniem naszego portfolio o kolejne urządzenia. Dzięki temu będziemy w stanie zaoferować SmartGPS nie tylko kierowcom samochodów czy motocyklistom ale też miłośnikom dwóch kółek.

Próbujemy również rozwijać naszą ofertę dla kierowców. Pracujemy nad wprowadzeniem na rynek urządzenia które będzie zarówno nawigowało, jak też ostrzegało przed zdarzeniami drogowymi.

Jakie jest pokrycie map i jak jest z ich aktualizacją?

Mamy różnych dostawców map. E-Mapa dostarcza nam mapę Polski. W tym przypadku pokrycie kraju jest bliskie 100%. Dodatkowo do 3-4 razy do roku są dostępne aktualizację. W najtańszych urządzeniach oferujemy klientom jedną darmową możliwość przeprowadzenia aktualizacji. Każda kolejna jest dodatkowo płatna na stronach producenta map. Natomiast w większości urządzeń z oferujących możliwość nawigowania po Polsce i Europie są stosowane urządzenia z danymi mapowymi TomToma. W tym przypadku wraz z zakupem urządzenia klienci otrzymują również darmową aktualizacje map.

Jak wygląda Państwa oferta produktowa?

Nasze produkty można podzielić na klika kategorii. Na chwilę obecną są to standardowe nawigacje. Najbardziej popularnymi i rozwiniętymi są urządzenia przeznaczone dla aut osobowych. W tym przypadku mamy ponad 20 modeli nawigacji. Podstawową opcją jest model 5 calowy. Uzupełnieniem jest odmiana z 7 calowym wyświetlaczem. Nowością są produkty na motocykle oraz dla pojazdów ciężarowych (inna mapa specjalistyczna).

Co jest dla Was najważniejsze?

Najważniejsze dla nas jest być atrakcyjnym na rynku. Wielu klientów zwraca uwagę na cenę dlatego nasze nawigacje zaczynają się już od 199 zł. Inni natomiast są w stanie zapłacić więcej za wielkość ekranu, rozbudowanie mapy czy dodatkowe akcesoria. W obu przypadkach jesteśmy w stanie zaoferować produkty spełniające ich potrzeby.

Dodatkowo mogę obiecać że proponowane przez nas produkty jeszcze nie raz zaskoczą naszych użytkowników swoją funkcjonalnością i innowacyjnymi rozwiązaniami – tak jak to przystało na lidera rynku w Polsce.

Dziękuję za rozmowę.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *