W Mercedes-Benz Warszawa mocno rozbudowujemy dział flotowy, który docelowo w 2017 r. będzie składał się z pięciu Key Account Managerów koordynowanych przez kierownika sprzedaży flotowo tylko dla samochodów osobowych Mercedes-Benz oraz smart – mówi Marek Ćwiek, dyrektor sprzedaży samochodów osobowych Mercedes-Benz Warszawa.
Salon firmowy Mercedes-Benz Warszawa reprezentował markę Mercedes-Benz na targach EkoFlota 2016. Jak Państwo, jako stacja dilerska należąca do koncernu Daimlera, widzicie przyszłość rynku motoryzacyjnego?
Zachęcam do zapoznania się z wystąpieniem prezesa Daimler AG, Dietera Zetschego, z tegorocznych targów motoryzacyjnych w Paryżu. Zaprezentował on strategię CASE, która składa się z 4 filarów: „C” jak „Connected” (połączony), „A” jak „Autonomous” (autonomiczny), „S” jak „Shared” (współużytkowany) oraz „E” jak „Electric” (elektryczny). Jako Mercedes-Benz Warszawa wspieramy operacyjnie tę strategię. W przypadku pierwszego filaru aktywnie oferujemy dostęp do platform, takich jak me connect czy AMG Lounge.
W ramach drugiego filaru aktywnie promujemy Nową Klasę E, która w chwili obecnej jest jednym z najinteligentniejszych samochodów z zaawansowanymi technologiami umożliwiającymi w dużym stopniu autonomiczną jazdę. Podczas wspomnianych targów zespół flotowy Mercedes-Benz Warszawa przeprowadził premierę na polskim rynku Nowej Klasy E Kombi. Trzeci filar obejmuje m.in. koncept mobilności Car2Go, czyli wynajem samochodów, jeszcze niedostępny w Polsce, jednak rozwijany już na wielu rynkach, czy coraz popularniejszą w naszym kraju aplikację MyTaxi, łączącą pasażerów z kierowcami. W tym roku dostarczyliśmy już ponad 20 Mercedesów Klasy B do floty MyTaxi.
Ostatni element strategii to rozwój sprzedaży samochodów z alternatywnymi napędami. W 2025 r. koncern chce zostać liderem sprzedaży samochodów elektrycznych w segmencie premium. Aby to osiągnąć, już dziś przygotowujemy się do zmian zachodzących na rynku motoryzacyjnym i planów strategicznych koncernu Daimler AG.
Proszę opowiedzieć więcej o me connect.
Mercedes me connect jest to jeden z filarów portalu Mercedes me. Łączy sieciowo kierowcę z pojazdem. Użytkownik może wszędzie połączyć się ze swoim samochodem za pomocą smartfona, tabletu czy komputera. Jest to nowy typ łączności, który daje wiele korzyści klientom. Klient ma zdalny dostęp do ważnych informacji i funkcji w swoim pojeździe. Najważniejszymi usługami podstawowymi są m.in.: funkcja „w razie wypadku”, dzięki której Customer Assistance Center pomoże w działaniach powypadkowych oraz w razie potrzeby skieruje użytkownika do autoryzowanego serwisu Mercedes-Benz; zarządzanie przeglądami – gdy występuje konieczność przeprowadzenia przeglądu technicznego, pojazd automatycznie wysyła potrzebne dane serwisowe, aby pracownik serwisu mógł się skontaktować z klientem; telediagnostyka – funkcja ta umożliwia rozpoznanie zużycia elementów objętych diagnostyką, a informacja o tym jest przekazywana do autoryzowanegoserwisu preferowanego
Me connect pozwala również zweryfikować na smartfonie stan paliwa oraz zasięg pojazdu lub sprawdzić, czy samochód oraz szyby są zamknięte. Przykładowo w Nowej Klasie E klient może dodatkowo zaparkować samochód za pomocą smartfona, zlokalizować swój pojazd lub zaprogramować ogrzewanie postojowe przy użyciu aplikacji Mercedes me.
Jak Pan wspomniał, na targach EkoFlota zaprezentowaliście Nową Klasę E Kombi. Czy Klasa E należy nadal do najpopularniejszych modeli Mercedes-Benz?
Zdecydowanie tak – Klasa E jest nadal jednym z najpopularniejszych modeli w ofercie i wraz z Klasą C oraz S stanowi podstawę naszej sprzedaży. Nie zapominajmy jednak, że oferta Mercedes-Benz jest znacznie szersza. Od kilku lat dużą popularnością cieszą się modele: A, B, CLA czy GLA, które wprowadziły w świat Mercedesa wielu nowych klientów.
W 2017 r. planujemy natomiast ofensywę sprzedaży samochodów SUV: w marcu zadebiutuje odświeżona wersja modelu GLA, oferta tegorocznego hitu sprzedażowego GLC SUV została uzupełniona o wersję GLC Coupé, niesłabnącą popularnością cieszy się GLE SUV, GLE Coupé, GLS czy legendarna Klasa G. Bardzo cieszy nas również coraz szersza oferta samochodów AMG, co przekłada się na dynamiczny wzrost sprzedaży tych modeli w naszym salonie.
Proszę powiedzieć, jakie formy finansowania oferujecie Państwo na zakup nowego samochodu?
W ofercie finansowania Mercedes-Benz Bank dla firm oferujemy kredyt, leasing oraz Lease&Drive Basic z gwarantowaną wysoką wartością końcową. Obecnie coraz większą popularnością cieszy się produkt Lease&Drive Basic 1 procent. Dzięki niskiej wpłacie wstępnej na poziomie 5 procent oraz racie miesięcznej netto wynoszącej 1% ceny brutto pojazdu komfortem z użytkowania pojazdu Mercedes-Benz może cieszyć się coraz większa grupa odbiorców.
Oferta ta udowadnia, że użytkowanie w firmie pojazdu wyższej klasy wcale nie musi być droższe niż użytkowanie pojazdu z segmentu popularnych marek. W IV kwartale br. oferujemy również promocyjny leasing z całkowitym kosztem 101 procent. Wszyscy klienci decydujący się na zakup pojazdu z finansowaniem Mercedes-Benz Bank mają również możliwość skorzystania z kompleksowej oferty produktów ubezpieczeniowych.
W którym obszarze rynku widzi Pan szanse na dalszy wzrost sprzedaży?
Jest to zdecydowanie sprzedaż flotowa. W Mercedes-Benz Warszawa mocno rozbudowujemy dział flotowy, który docelowo w 2017 r. będzie składał się z 5 Key Account Managerów koordynowanych przez kierownika sprzedaży flotowej tylko dla samochodów osobowych Mercedes-Benz oraz smart.
W naszym salonie mamy ponad 20 samochodów demonstracyjnych, z czego część jest przypisana do działu floty. Dzięki temu możemy w krótkim czasie zaoferować naszym klientom flotowym jazdę próbną czy użyczenie. Stawiamy również na aktywne uczestnictwo w imprezach flotowych. Organizujemy także własne eventy.
Przykładowo latem dla wybranych klientów korporacyjnych przygotowaliśmy Road Show, które startowało w naszym letnim salonie Stacji Mercedes. Podczas sobotniej wycieczki po Mazowszu pracownicy naszych klientów mieli możliwość przetestowania nie tylko modeli dostosowanych do polityki flotowej firmy, ale również tych najszybciej podnoszącychpoziom adrenaliny, jak AMG GLA 45 czy AMG C 43. Naszym atutem jest również sam obiekt, w którym w stałej ekspozycji mamy 30 nowych samochodów osobowych w salonie i 40 przed salonem, oraz jego lokalizacja – jedynie 2 km od ścisłego centrum Warszawy. W tym samym miejscu, przy ul. Daimlera 1, znajduje się nasz serwis, który oferuje naprawy mechaniczne, lakiernicze i blacharskie.
Oferta dla klientów flotowych zawierająca m.in. darmową usługę door-to-door w połączeniu z dostępnością ponad 30 samochodów zastępczych stanowi uzupełnienie naszego podejścia „360 stopni” skierowanego do klientów korporacyjnych. W zakresie finansowania współpracujemy z firmami leasingowymi oraz CFM, aby wraz z nimi zaoferować naszym klientom kompleksowe rozwiązania i najatrakcyjniejszą wartość TCO.
Maciej Gis
Artykuł ukazał się pierwotnie w Magazynie VIP Menadżer Floty (wyd. 12/2016)