BAIC i OTOMOTO z nową kampanią: czas na auta z Chin

Chińskie marki samochodowe cieszą się dużą popularnością, co widać nie tylko na naszych ulicach, ale także po wciąż rosnącej liczbie ofert nowych aut dostępnych w serwisie OTOMOTO. Odpowiadając na te potrzeby, BAIC i OTOMOTO uruchomili pierwszą wspólną kampanię marketingową 360, która w prawdziwie przełomowy sposób prezentuje, jak marka może skutecznie docierać do klientów w Polsce.

Marki z Chin diametralnie zmieniły polski rynek motoryzacyjny. Wiele z nich odnotowuje już sprzedaż liczoną w dziesiątkach tysięcy egzemplarzy, skutecznie konkurując z czołowymi graczami europejskiego rynku.

Korzystny stosunek ceny do jakości sprawia, że klienci interesują się nowymi chińskimi autami zamiast używanymi europejskimi czy japońskimi. Widać to w statystykach i palecie ofert OTOMOTO, gdzie samochody nowe stanowią coraz większy udział. Według danych OTOMOTO Insights w sierpniu 2025 r. liczba ofert nowych samochodów w Polsce utrzymywała się na podobnym poziomie co rok wcześniej, notując 1% wzrostu, lecz na tym tle wyraźnie wyróżniają się marki ­chińskie, szczególnie BAIC – liczba ofert tej marki zwiększyła się aż o 443% rok do roku.

OTOMOTO – nowe standardy współpracy w branży motoryzacyjnej

Kolejnym krokiem w efektywnym dotarciu do kierowców w Polsce i menadżerów flot jest połączenie sił i rozpoczęcie współpracy OTOMOTO i BAIC.

Wychodzimy daleko poza standardowe narzędzia sprzedażowe – stajemy się aktywnym uczestnikiem strategii sprzedaży i budowania marki. Oferujemy nie tylko jednolity standard prezentacji modeli i zaawansowane narzędzia do zarządzania ofertą, ale także wspólne działania komunikacyjne, w tym dużą kampanię ATL, realizowaną poza ekosystemem OTOMOTO. To prawdziwy przełom w sposobie, w jaki marka może docierać do klientów w Polsce. Nasz wspólny projekt pokazuje, że rynek dojrzewa do zmian. Dla dealerów i producentów to szansa na dotarcie do nowych grup klientów, a dla OTOMOTO – możliwość wyznaczania nowego standardu współpracy w branży motoryzacyjnej – mówi Łukasz Juskowiak, Marketing Director OLX Motors Europe.

Dlaczego BAIC?

Początek współpracy następuje w kluczowym momencie – klienci zwracają uwagę na wysoki współczynnik jakości do ceny, co widoczne jest w znajdujących się w ofercie BAIC modelach 3 i 5. BAIC 3 Luxury to ciekawy SUV o długości 4,3 m, a nowe egzemplarze z bogatym wyposażeniem kosztują ok. 85 tys. zł w OTOMOTO, zaś takie z symbolicznym przebiegiem można znaleźć za prawie 10 tys. mniej. Z kolei BAIC 5, przestronny i rodzinny SUV (ponad 4,6 m długości), wyposażony w turbodoładowany silnik o mocy 177 KM, kosztuje od 99 tys. zł. Już w tej cenie kierowca może kupić pojazd z kompletem systemów bezpieczeństwa, czujników parkowania, tempomatem, kamerami cofania, światłami LED, felgami aluminiowymi oraz panoramicznym i elektrycznie otwieranym szklanym dachem. Zainteresowani mogą również zamówić instalację LPG!

Podwójna zmiana: ścieżki zakupu i wyboru marek

Na naszych oczach dokonuje się podwójna zmiana. Obserwujemy coraz wyraźniejsze przeniesienie procesu decyzyjnego o zakupie samochodów do internetu. Klient zyskuje dostęp do zdjęć lepszej jakości, filmików i dokładnych informacji o poziomie wyposażenia i parametrów – co jest dostępne „od ręki” w OTOMOTO i znacząco ułatwia pierwsze kroki w procesie zakupowym. Dodatkowo ma możliwość porównania konkretnych modeli, indywidualnej wyceny i pozyskania oferty na finansowanie. Widzimy również wyraźną zmianę preferencji nie tylko konsumentów indywidualnych, ale też ze strony przedstawicieli firm.


Projekty takie jak współpraca z BAIC pozwalają przenieść znaczną część ścieżki zakupowej do świata online, zapewniając użytkownikom przejrzystość informacji i komfort podejmowania decyzji. W dłuższej perspektywie cyfryzacja może całkowicie przekształcić relację klient–dealer, czyniąc ją długofalową, opartą na danych, personalizacji i płynnej integracji z usługami serwisowymi oraz finansowymi. To kierunek, w którym zmierza cała branża, a Polska ma szansę stać się jednym z rynków wyznaczających nowe standardy tej transformacji – dodaje Adam Simon, Senior Head of Business Development Motors Professionals Europe, OLX Group/OTOMOTO.

Opr. Redakcja

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *