Toyota Prius zdobyła tytuł Green Car of the Year magazynu „Auto Express”. W uzasadnieniu werdyktu podkreślono, że hybryda jest wydajna i przyjazna w użytkowaniu.
Jurorzy zauważają, że ekologiczny charakter Priusa widać m.in. po starannie dopracowanej, aerodynamicznej sylwetce nadwozia i kabinie z tablicą przyrządów wyposażoną w wyświetlacz ułatwiający oszczędną jazdę. Za jedną z największych zalet Priusa uznano łatwość użytkowania – wystarczy nacisnąć przycisk Start i ustawić lewarek biegów w pozycję Drive, a pojazd sam zadba o dobór najbardziej odpowiedniego trybu pracy jednostki napędowej.
Jazda w trybie elektrycznym jest praktycznie bezgłośna, a silnik benzynowy dobrze wytłumiony. W uzasadnieniu werdyktu zauważono też, że obniżony środek masy samochodu, precyzyjny układ kierowniczy i odpowiednio zestrojone zawieszenie zapewniają bardzo dobre zachowanie auta w zakrętach. Doceniono też fakt, że projektanci Priusa rozmieścili elementy hybrydowego układu napędowego w dobrze przemyślany sposób, nie ograniczając przestrzeni pasażerskiej i bagażowej.
Jako najbardziej godną zakupu autorzy wskazują wersję Toyota Prius Business Edition Plus z 15-calowymi kołami, odznaczającą się wyjątkowo niskim poziomem emisji dwutlenku węgla – 70 g/km.
Źródło: Auto Express/Toyota
Sprawdź też nasze testy samochodów:
- Zarządzanie flotą samochodową
- Test Volvo V40
- Test Volkswagen Passat
- Test Volkswagen Golf 7 GTI
- Testy Toyota Yaris i Auris Hybrid
- Test Toyota Avensis
- Test Skoda Fabia 1.2 TSI
- Test Skoda Fabia 1.0 LPG
- Test Peugeot 508 Allure Bluehdi
- Test Peugeot 308 GTI
- Test Nissan Navara
- Test Mitsubishi Pajero
- Test Mercedes V
- Test Lexus RC F Carbon
- Test Jeep Grand Cherokee SRT
- Test Infiniti q70
- Test Hyundai i30
- Test Ford S-Max
- Test Fiat Doblo
- Test Peugeot 308 SW – test długodystansowy
- Test Renault Clio i Megane
- Test Citroen Cactus
- Test Citroen Berlingo
- Test BMW X1
- Test BMW 640d
- Test BMW 330e
- Test BMW 320d
- Test Subaru Levorg
- Test Opel Astra V
- Test Infiniti q30
- Test Ford Edge
- Test Citroen C4 Picasso
- Test Audi A3