[GENEWA 2017] Nowy Opel Insignia Grand Sport i Sports Tourer

Jeszcze w lutym będzie możliwe składanie zamówień na nową generację flagowego modelu Opel Insignia Grand Sport i Sports Tourer. Producent przedstawił właśnie ceny bazowych wersji, jakie będą obowiązywać w Niemczech.

Druga generacja Insignii zadebiutuje w Genewie. Auto opiera się na zupełnie nowej architekturze. Pojazd waży o 175 kilogramów mniej niż dotychczasowy sedan i nawet do 200 kg mniej (w zależności od wersji) niż przestronne kombi Sports Tourer.

Model marki Opel debiutuje wraz z szeroką gamą silników oraz przekładni. Zużycie paliwa w spodziewanych silnikach wolumenowych, dostępnych w modelu Grand Sport (benzynowy 1.5 turbo, wysokoprężny 1.6 CDTI) zmniejszono o 3–10% w porównaniu do dotychczasowych modeli o podobnych parametrach — obliczenia według światowej zharmonizowanej procedury badania pojazdów lekkich (WLTP). Już w grudniu 2015 r. firma Opel zapowiedziała, że dla przyszłych modeli pojazdów będzie podawać wartości według cyklu WLTP.

Ofertę silników nowego Opla Insignii Grand Sport otwiera niedawno zaprojektowany silnik benzynowy 1.5 turbo dostępny w dwóch wersjach mocy. Podstawowy silnik ma moc 140 KM (zużycie paliwa w Grand Sport według NEDC – 5,7 l/100 km w cyklu mieszanym; 129 g/km CO2) oraz moment obrotowy rzędu 250 Nm. Mocniejsza wersja silnika o mocy 165 KM — (zużycie paliwa w Grand Sport według NEDC: 5,7 l/100 km w cyklu mieszanym; 130 g/km CO2).

Kolejną atrakcją jest najwyższej klasy silnik benzynowy nowego modelu Insignii. Silnik 2.0 turbo oferuje moc 260 KM i maksymalny moment obrotowy rzędu 400 Nm (zużycie paliwa w Grand Sport według NEDC: 8,6 l/100 km w cyklu mieszanym; 197 g/km CO2). Pracę czterocylindrowego silnika 2.0 wspomaga zupełnie nowa, 8-biegowa przekładnia automatyczna o płynnych przełożeniach, a także wysoce zaawansowany napęd na wszystkie koła z wektorowaniem momentu obrotowego. W napędzie na wszystkie koła dwa sprzęgła wielotarczowe zastępują tradycyjny mechanizm różnicowy tylnej osi i są w stanie w ułamku sekundy przyspieszyć obrót poszczególnych kół zależnie od sytuacji na drodze.

Ofertę napędów dopełnia nowa 6-biegowa przekładnia manualna przeznaczona do silników wysokoprężnych 1.6 o mocy 110 KM oraz o mocy 136 KM. Ponadto firma Opel zaoferuje również zaawansowany silnik wysokoprężny 2.0 o mocy 170 KM (zużycie paliwa w Grand Sport według NEDC: 5,2 l/100 km w cyklu mieszanym; 136 g/km CO2).

Pełny cennik dla nowego modelu Insignii dostępny będzie z chwilą rozpoczęcia przyjmowania zamówień. Na dzień dzisiejszy kwota wyściowa w Niemczech wynosi w przypadku wersj Grand Sport – 25 940 euro, a wersja kombi Sports Tourer – 26 940 euro (cena z Vat w Niemczech).

Źródło: Opel