Niemal co piąta mała lub średnia firma korzysta z wynajmu długoterminowego

Rośnie popularność usług branży CFM w sektorze MŚP – wynika z badania przeprowadzonego w drugim kwartale 2016 r. przez Instytutu Keralla dla firmy Carefllet.

Wynajem długoterminowy jest popularną usługą wśród dużych przedsiębiorstw. W ostatnich latach coraz częściej z tego rozwiązania korzystają również małe i średnie firmy działające w Polsce.

– Duże korporacje i przedsiębiorstwa znacznie wcześniej zaczęły korzystać z wynajmu długoterminowego niż firmy z sektora MŚP, których świadomość i zainteresowanie usługami CFM obecnie dynamicznie wzrasta. Dzieje się tak m.in. dlatego, że nasza branża coraz bardziej otwiera się na małe i średnie przedsiębiorstwa, elastycznie dostosowując ofertę do ich wymagań – powiedział Bartosz Olejnik, dyrektor sprzedaży i marketingu w Carefleet S.A.

Jak pokazują wyniki badania zrealizowanego dla Carefleet, z roku na rok wśród MŚP rośnie znajomość usług oferowanych przez firmy Car Fleet Management. Prawie 80% przedstawicieli mikro, małych i średnich firm wie, czym jest wynajem długoterminowy samochodów. To o 23% lepszy wynik niż w 2009 r.

Infografika 01

– Sektor MŚP, który jeszcze kilka lat temu z dużą nieufnością podchodził do wynajmu długoterminowego, dziś coraz chętniej buduje firmowe floty przy wsparciu branży CFM. Na drogę, którą wytyczyły duże i średnie przedsiębiorstwa, wkraczają obecnie małe firmy. Wynajem długoterminowy gwarantuje bowiem sporą oszczędność czasu, minimalizując obowiązki administracyjne związane z obsługą parku samochodów służbowych oraz umożliwia kontrolę budżetu przeznaczonego na obsługę pojazdów – stwierdził Jacek Jasiński, dyrektor account management w Carefleet S.A.

Przewidywalność kosztów stanowi największą korzyść wynajmu długoterminowego samochodów dla blisko połowy przedsiębiorstw z sektora CFM. Przedsiębiorcy, którzy brali udział w badaniu wskazywali też możliwość relatywnie częstej wymiany aut (36,8%) oraz korzyści finansowe (36,8%).

Źródło: Instytut Keralla/Carefleet