[GENEWA 2017] Ford Fiesta w najnowszej odsłonie

Ford zaprezentował nową generację modelu Fiesta, który według producenta jest najbardziej zaawansowanym technologicznie, małym samochodem na świecie. Na pokładzie znalazł się m.in. rozbudowany system wykrywania pieszych, który po raz pierwszy pomaga w unikaniu kolizji w nocy.

Nowa Fiesta oferowana będzie też w najbardziej wszechstronnej i najpełniejszej palecie modeli i wersji w 40-letniej historii modelu. Producent zaprezentował cztery warianty produkcyjne Fiesty – w tym także wersję Titanium, inspirowany modelami Ford Performance model Fiesta ST-Line, luksusowy Vignale oraz Fiestę w wersji crossover Active – pierwszy z długiej linii modeli Active, które w najbliższych latach opuszczać będą fabryki Forda. Dostępne będą nadwozia 3- i 5-drzwiowe.

Fiesta jest też pierwszym samochodem Forda, który może być wyposażony w wysokiej klasy system nagłośnienia B&O PLAY Sound System, po raz pierwszy jest tu też oferowany otwierany szklany dach panoramiczny. System multimedialnej łączności SYNC 3 obejmuje wolnostojący ekran dotykowy wysokiej rozdzielczości o przekątnej do 8 cali, a przestronne i ergonomiczne wnętrze może się pochwalić wyjątkowo intuicyjną obsługą, m.in. dzięki redukcji liczby przełączników na konsoli środkowej o niemal 50 procent.

W palecie dostępnych jednostek napędowych, są m.in. wielokrotnie nagradzany silnik benzynowy 1.0 EcoBoost oferowany w wariantach o mocy 100, 125 i 140 KM. Do wyboru jest także pierwszy raz w tym modelu silnik wysokoprężny 1.5 TDCi rozwijający moc 120 KM. Przewidywany poziom emisji dwutlenku węgla w modelu Fiesta zaczyna się od 82 g/km, w czym silniki wspierane są przez zupełnie nową skrzynię biegów o 6 przełożeniach i innowacyjnym systemie obniżania oporów wewnętrznych i tarcia.

Ford Fiesta nowej generacji został wyposażony w systemy i technologie podnoszące poziom komfortu, wygody i bezpieczeństwa. Zaawansowane technologie wsparcia kierowcy są oparte na dwóch kamerach, trzech radarach i 12 czujnikach ultradźwiękowych, które współpracując ze sobą, potrafią monitorować teren obejmujący 360° wokół samochodu oraz monitorować drogę na dystansie do 130 m przed nim – to zasięg dłuższy od boiska piłkarskiego.

Wśród innowacyjnych systemów ochronnych jest blokada wysuwania się i naciągania pasa bezpieczeństwa, która eliminuje potrzebę stosowania airbagu kolanowego kierowcy. Teraz także pasy na zewnętrznych tylnych siedzeniach wyposażono w napinacze i ograniczniki napięcia – dotąd oferowane tylko dla pasów przednich – co jeszcze lepiej będzie chronić pasażerów i zapobiegnie obrażeniom związanym z działaniem pasów.

Źródło: Ford